vrijdag 23 februari 2007

Vakantie

Ik had voor deze week een hele lijst to do's.

Uiteindelijk zijn we al vrijdag en het enige dat ik gedaan heb is mijn ruiten gekuist. Maar dat was dan ook écht heel erg nodig. Verder heb ik vooral de kinderen uit elkaars haren gehaald.

Ongeloofelijk hoe die deze week al ruzie hebben gemaakt. Vroeger konden die een hele dag samen spelen, zonder dat we ze hoorden. Vaak hadden ze zelfs geen tijd om aan tafel te komen. Nu gaat er geen half uur voorbij zonder dat er geroepen, gehuild en aan de haren getrokken wordt.

Doodmoe word ik daarvan.
Als ik zeg dat ze dan maar elk apart moeten spelen, wordt er nog luider geroepen en gehuild. Want ze willen samen spelen, maar elk volgens haar regels. Dus dat lost ook niks op. Straffen helpt voor 5 minuten, een beloning beloven geeft me een half uurtje rust... zucht.

Het enige moment dat ze geen ruzie maakten, was toen we Monopoly speelden. We hebben het spel over twee dagen gespreid en toen de jongste bijna failliet was, hebben ze hun geld en straten samen gelegd. Wat fijn om overal kastelen (we hebben de Disney-versie) te zetten en mama te laten betalen!! (Mama vond het ook niet erg, zo raakte ik tenminste veel geld kwijt en kon ik verliezen, anders speelden we nu nog.)
In de cinema gisteren konden ze ook geen ruzie maken, dat moeten we meer doen. Maar dan moet ik wel oordopjes hebben voor de rit er naartoe ;-)

Het zal wel beteren zeker? Nadat het eerst nog erger wordt of zo....


1 opmerking:

Anoniem zei

Hier idem dito. Heb ook de indruk dat de week voorbij vliegt en de kinderen maken constant ruzie over wie er nu op de pc mag of dat het 'niet eerlijk' is dat de één of de ander iets mag doen .......grrrrrrrr !!!
Heb ondertussen de verdere afwerking van "den boven" voortgezet. Van al de "leuke" dingen die ik wou doen is er ook niet veel in huis gekomen. Zijn toch ook naar de cinema geweest, een uur en half op voorhand, een uur en half rust, zaaalig. Dus wees niet bedroefd, je bent niet alleen ....!!!