donderdag 30 oktober 2008

Huid

Helemaal alleen thuis. Een hele voormiddag niks te doen.
En wat doet een mens dat als ze gisteren al de hele tijd in de zetel heeft gehangen en gelezen tot een gat in de nacht, waardoor haar boek uit is?

Fotookens maken.

De volgende opdracht is huid. En gezien alleen mijn huid voorhanden was om voor de lens te droppen, heb ik daar dan maar foto's van gemaakt. Van mijn spierwitte-vol-met-zwarte-en-bruine-stippen-huid. Met mijn camera in't bad. 't Is ne keer iets anders.
Om voor de kleur te zorgen, heb ik er een oud flesje nagellak en een rood kussen tegenaan gesmeten.

Ik ga niet aan jullie neus hangen hoeveel keer ik op dat kussen ben moeten springen om er uiteindelijk een ietwat-deftige foto uit te krijgen. (een keer of twintig in ieder geval, de andere keren stond ik er maar half op ;-))







En de overbuurjongen van 16, die vanuit zijn raam recht in mijn slaapkamer kijkt, heeft er geen plezier aan gehad, vermits ik mijn gordijnen heb dicht gehouden ;-)

14 opmerkingen:

Nadia zei

Heel mooie foto's! Het resultaat mag zeker wel gezien worden, maakt niet uit hoeveel keer je ervoor moeten springen hebt. Ze stralen een enorme rust uit.

Anoniem zei

Heel artistiek! Bijna ongelooflijk dat je ze van jezelf maakte, net of er een fotograaf aanwezig was!
Je hebt talent, Sabine!

Groetjes,

Hilde

Anoniem zei

Maar misschien leest die overbuurjongen je blog wel...

Sabine zei

@Veerle: Dan weet hij waarom de gordijnen dicht waren en krijgt hij nog altijd praktisch niks te zien ;-)

elke zei

Prachtige foto's! Net als de vorige reeks!

The Clumsy Chef zei

Ik vind persoonlijk vooral de voetenfoto zalig. Heeft iets heel erg weekend-like... :-) Niet dat de andere slecht zijn, bijlange na niet...

Anoniem zei

g'Hebt het in je, zoveel is zeker.
Puik werk!

Anoniem zei

Losstaand van het feit hoe vakkundig de foto's zijn, heb je wel een enorm deftig lijf zeg *jaloers* :)

Anoniem zei

Potverdekke, gij ziet er Yummie uit. Mooie foto's, vooral omdat je het nooit te ver gaat zoeken.

Sabine zei

@Isabel: zou nu willen zeggen dat dat komt door al dat sporten en super gezond eten.... Not dus.
@ anoniem: Merci. Lol.

Anoniem zei

Ik vind de foto's heel mooi en geslaagd, en zoals hierboven ook al gezegd zeer artistiek. Echt knap!
Als ik dan alleen een puntje van kritiek mag uiten kwestie dat niet iedereen hier u lof bezingt ;-): (let wel, ik heb nulkommanul verstand van fotografie als kunstvorm, dus kritiek evengoed te negeren als je m onterecht vindt) op vlak van interpretatie van het thema zou ik deze foto's anders bestempelen, nl "beweging", stroomlijning/lichaamsbouw, rust en spanning, contrast... . Voor thema "huid" moettet misschien wat specifieker maken?

Sabine zei

@ anoniem: Weet wel wat je bedoelt en ik heb ook dergelijke foto's, want ik ga mijn medecursisten echt geen 10 foto's van mijzelf in de maag splitsen. Alleen zijn macro-opnames van huid veel saaier dan deze foto's...

Anoniem zei

Bovenstaande reactie was dus van mij, is blijkbaar als ano doorgekomen.
@Sabine: Aha, sensatie dus, door ons de niet-saaie foto's te laten bewonderen!! LOL
cindy
PS het idee van de tattoo?

zapnimf zei

Ik kan het helemaal visualiseren, een twintig keer trippelende Sabine van de zelfontspanner naar het kussen.
Is dat nu een activiteit voor een vrije dag?
Het resultaat mag er toch maar weeral zijn. Die tenen zouden nog dichterbij mogen komen.