maandag 1 september 2008

Ik ook!

Oudste heeft op de fijne eerste schooldag een fijn spelletje gespeeld in de klas.

Iedereen zat in een kring en mocht om beurt iets vertellen over de zomervakantie. Zoals 'Ik ben gaan zwemmen' of 'Wij zijn naar Frankrijk geweest' of 'Ik heb me dooooodverveeld' of 'Ik was op spacekamp en ben naar de maan geweest', waarna de kinderen die dit ook gedaan hadden, moesten rechtstaan en 'Ik ook!' roepen.

Kelly heeft 'Mijn mama had deze vakantie een nieuw lief' in de groep gegooid.
Waarop Oudste rechtstond en 'Ik ook!' riep.

Yup.
Wat ne meester hoort op de eerste schooldag.
Niet meer wat 't geweest is.

"And the times they are-a-changing......"

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Die spelletjes dienen gewoon om de kinderen het snot uit hun neus te peuteren.

Anoniem zei

Toch wel grappig, niet?

Anoniem zei

Eén en al nieuwsgierigheid, die juffen en meesters. Combineer dat met de eerlijkheid van kinderen, en de meester of juf gaat 's avonds naar huis met een boekentas vol verse weetjes.

Anoniem zei

Hebt gij een nieuw lief?