zondag 16 maart 2008

Weeeeeeekend

Aaaaaah. Zalig. Weekend.
Nog zaliger.
Een kinderloos weekend.

Gisteren gaan koken bij Elle.
Dwaze kalle die ik ben, had ik op haar vragenlijstje bij "wat is het beste hoofdgerecht dat je ooit maakte" tonijn met aardappelgalettes, spinazie en een kaviaarvinaigrette geschreven. Omdat dat nu just hetgene was dat ik mij herinnerde. Mocht dat dus gisteren ook op tafel toveren.
Ik heb het juistgeteld twee keer gemaakt.
Op oudejaarsavond. Waarbij ik tegen dat we aan het hoofdgerecht kwamen altijd al een redelijke portie alcohol binnen had.
En mijn gasten ook. Waarschijnlijk daarom dat ze't zo lekker vonden ;-)

Heb gisteren moeten vaststellen dat in iemand anders hare keuken staan prutsen moeilijker is dan thuis.
Dat streepkens op knoppen van een fornuis soms héél erg verstopt zitten. Dat een kaviaarvinaigrette maken, als de kaviaar nog thuis in uwen frigo staat niet evident is. Dat verbrande peper op uwen adem pakt. En dat ik toch beter een keer in mijn kookboek had gekeken, want dan waarschijnlijk niet de helft was vergeten.
Bon, ik heb niemand vergiftigd (tenzij er nu iemand doodziek thuis ligt...) en de tonijn was supervers en lekker.

Ik heb me geamuseerd en kijk uit naar volgende maand, want dan moet ik niks koken ;-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oei...als ik zo dat hoofdgerecht lees...dan krijg ik al paniekaanvallen...als ik dat op tafel moet zetten.
Wel gezellig zo met z'n allen...!!!

Groetjes Ellie

Anoniem zei

Euh... Hoe lang duurt het voor die huiduitslag weggaat..? lol

Anoniem zei

Kaviaarvinaigrette? Amai, dat klinkt heel sjiek en duur...

't Is niet niks wat jullie klaarmaken... Geen jurylid nodig? Koken kan ik niet, maar ben niet vies van goed eten ;-)

Groetjes,

Anoniem zei

Als er geen kinders thuis zijn, moet je UIT gaan eten!