vrijdag 1 februari 2008

Raar kind

"Mama, soms wil ik hier zo weg."
Euh...slik..."Jaa???"

"En dan steek ik al mijn dingen die ik nodig heb in mijn zak. Al mijn lievelingsknuffels en ook sokken."
Euhh....
Euhhhhhhhh......

"Want mama, ik wil dan écht wég.
En dan neem ik alles mee en dan ga ik naar buiten en blijf dan ergens tegen een boom zitten."
Euhhhhhhhhh.....
"En wil je nu ook weg?"

"Ja."

En wat doe je dan als mama? Welk antwoord geef je aan je dochter van 7 die "weg" wil????
"Weet je wat? Ik neem je jas en je muts en sjaal. Dan heb je het niet koud. En misschien wil je ook wel een koek meenemen? Voor als je tegen die boom gaat zitten??"

"Ja mama!"

"Maar ga toch maar niet te ver, dan moet je niet ver lopen om terug naar huis te komen?"

"Weet je wat mama? Misschien neem ik vandaag gewoon een stoel om tegen de haag te zitten. Dan hoef ik niet ver te lopen naar een boom en dan kan je mij zien."

En dus zat ze op haar stoel tegen de haag, met haar paraplu, een rugzak gevuld met lievelingsknuffels en niet te vergeten één paar sokken, haar koek te eten.

Raar kind mijn Jongste.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien kan je haar een tuinhuisje bouwen ;-) ?

Anoniem zei

daar zijde dus nog niet klaar mee. Verheug u maar al op de puberteit.

Anoniem zei

amaai ik zou ook niet direct weten hoe hierop te reageren, maar denk dat je het wel goed heb aan gepakt.