zaterdag 15 december 2007

Voor 't gemak

Helemaal tegen mijn principes heb ik dit jaar een 'alsoffen' kerstboom gekocht.

Enen die uit een doos komt, niet naar dennennaalden ruikt en die je geen water moet geven, want de naalden vallen toch niet uit.
Mijn auto is te klein om zelf een echte te gaan halen en elk jaar iemand anders gaan mobiliseren, zag ik niet zitten. Hem stuurde ik vroeger met plezier naar drie verschillende winkels om een boom te vinden die mij aanstond ;-)

Jaaaaajaaaaaa. Ik weet het.
Er waren anders meer dan genoeg kandidaten die het voor mij zouden hebben gedaan. Mijn 'ikke-doen' factor ligt gewoon te hoog.

Dus heb ik donderdag, als beloning voor het overleven van Jongste's verjaardagfeestje met 13 kinderen in mijn kot, de doos uit de hoek van de garage gehaald, waar ze al twee weken stond te wachten.

En vol verwachting open gedaan.
Er zat zefs een handleiding bij.Voor't gemak.
En kleurcodes op de takken, om't simpel te maken.
Yay!

Alleen plakten de stickertjes die dezelfde kleurcodes moesten aangeven op de stam in één hoopje op de top van mijnen kerstenboom.
Resultaat: ik heb er meer dan 2 uur over gedaan om die boom in elkaar te steken. Takje per takje open plooien en steken waar ik dacht dat ze zouden moeten komen. Maar hij staat er in zijn 2.30m volle glorie.

Een beteken scheef??....Euh.....jaaa-haaa......Maar als ge uw hoofd wat schuin houdt, is hij hééééééél mooi.

Echt waar.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mhhh dat kerstboom trauma ken ik...moet er zelfs nog een gaan kopen, en zit al 3 weken te twijfelen of ik dan nu echt me principes opzij zet en ook een ga kopen...waarvan de naalden in januari weer gewoon in de doos gaan..iplv door me ganse huis..voordat hij buiten staat : lol. Enneuuh scheef staat hij hier altijd...maar ja...tis wel mijn boom he...en als ik het scheef mooier vind dan recht...dan laat ik hem fijn scheef staan !!
Groetjes Ellie
(inloggen met me gegevens...is tegenwoordiger erg gecompliceerd..dus dan maar anoniem)
Fijne feestdagen alvast toegewenst, en gefeliciteerd met je vast contract !!

Anoniem zei

In de Amerikaanse huizen ligt overal vasttapijt, dus een echte is hier niet te doen. Heb van in het begin hier een artificiele gekocht, met de lampjes erin alsjeblief!!! En de takken die hingen eraan, die moet je gewoon open of dicht plooien... Heel gemakkelijk, zoals zoveel dingen hier!

Die van jou is wel een leuke bezigheidstherapie ;-)

Groetjes,

Anoniem zei

Bij mijn laatste verhuis heb ik mijn (ik denk hetzelfde als de jouwe) boom laten staan ... Een pràchtboom als hij klaar was maar godver werk aan tot en met, en je moet er ook de ruimte voor hebben anders komt hij niet tot zijn recht. Nu ist er eentje in drie stukken, takken openplooien, lichtjes en ballen erin en klaar is boompje ! Minder mooi maar toch wel schattig, temeer omdat junior hem nu maakte ;o).
Ik wens jou een prettige week !

Stekelbeesje.

Sally zei

Ik heb al jaren een kunst boom. Puur voor het gemak, zeker met huisdieren. Tegenwoordig ga ik rond de kerstdagen op vakantie en hoef ik mij helemaal niet druk te maken om versieren en de kerstsfeer.