maandag 29 oktober 2007

Tof

Héél tof als je in de gietende regen op de autostrade rijdt en de hele tijd moet niezen.

Ook wel tof om om de vijf voeten uw neus te moeten snuiten omdat het snot er anders zelf wel uitkomt. En dan niet in een zakdoek.

Vooral tof als dit op een dag is, dat je - uiteraard - geen kleenex balsam zakdoekjes in huis had. Want het laatste had je per abuis gebruikt om je bril proper te krijgen.
Wat natuurlijk niet echt gelukt is.

Super tof om al snuitend en niezend de hele dag op je werk proberen door te komen, terwijl de medicatie thuis in de garage op het hoogste schap veilig weggeborgen staat.

Maar écht tof om op die dag te horen dat een collega-smurf je pc dringend nodig heeft, omdat jij wel een Pdf-writer hebt en hij niet. "En of je het héél erg zou vinden je uurrooster wat aan te passen en vandaag vroeger te stoppen? Want je kan dat morgen of een andere keer toch wel inhalen?"

"Goh...wat zou ik zeggen....mmmm, moeilijke beslissing"

"Alé dan. Voor één keertje wil ik wel vroeger naar huis."

En dan zijn de smurfen-bazen nog dankbaar voor mijn 'flexibiliteit'.
't Wordt tijd dat ik daar mijn vast contract krijg.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beterschap !!!!!

Blue zei

kleenex-balsem, altijd in stock hier... thuis, op het werk ....