donderdag 27 september 2007

The saga continues

Ik dacht van nu zo ongeveer met een Belgische nummerplaat rond te rijden. Na meer dan een jaar geleden naar België te zijn terug gekeerd, zou dat toch wel mogen. Of dat zou ne mens toch denken.

Voor alle politie-venten of -madammen onder u: Jaaaaa-aaaaaa! Ik weet dat je maar 6 maand met een buitenlandse plaat mag rondtuffen. Ga bij 't ministerie klagen. Ik ga niet met de fiets, want bezit niet eens zo'n ding.

Vorige week had mijn spiksplinternieuwe nummerplaat moeten toekomen.

NOT.

In de plaats daarvan kreeg ik al mijn papieren mooi terug met de mededeling dat ik toch eerst nog naar de schouwing moet. Omdat de auto vroeger op Zijn naam stond en niet op de mijne, dat verandert de reglementering. Laten ze mij nu weten. Beter laat dan nooit zeker??

Dezelfde dag kreeg ik ook een fijne brief van een ander super-werkend ministerie met de mededeling dat als ik niet binnen de 20 dagen na de datum van de brief een reglementaire inschrijving kan voorleggen ik een ik-weet-niet-wat-voor boete ga krijgen.

Moet ik nog zeggen dat ik gegild heb?? Nee??

Zeker van?

Ik wil het anders nog wel een keer doen.

AAARRRRHHHHHHHHGGGGGG!!!!!!!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor geld te ontvangen, zijn ze altijd snel...voor al de rest, moet je ze wakker schudden. Er zit maar 1 ding op : een afspraak maken bij de schouwing en dan onmiddellijk bellen en blijven bellen om je nummerplaat te verkrijgen... Frusterend, he! Ik voel met je mee...

Nog veel succes! En adem een keer diep in voor je de telefoon vastpakt!

Groetjes,

Anoniem zei

Gillen maar! Je hebt er zo te lezen reden genoeg voor.

Anoniem zei

Grrrr om gek van te worden...

Anoniem zei

Bureaucratie??? Ge moet het mij niet vertellen hoe het ineen zit.
Grrrrr

Anoniem zei

Trotinetteke lenen om achter die mannen hun veren te zitten ? Want met den tuuttuut zal het straks niet meer lukken, zo te horen ......., leuk toch hé, als mensen hun jobke doen zoals het hoort ... zucht !

Anoniem zei

Je schrijft 'Zijn', 'Oudste' en 'Jongste' met hoofdletter.
Tikfouten, of is dat de een vorm van ironie en/of kapitalis majestatis.

Guy

Sabine zei

@ Guy: In het geval van Jongste en Oudste, gewoon omdat het hun blognaam is, is 'Zijn' geval absoluut kapitalis majestatis...of dat denkt hij toch ;-)