dinsdag 26 juni 2007

Never a dull moment

Deze morgen had ik om 9h een afspraak voor het tweede sollicitatiegesprek.

Alles begon al goed toen ik zag dat Jongste haar brooddoos vergeten was. Nog vlug langs de school gereden en dan naar Gent. De auto ergens geplant en ik was buiten adem maar nog net op tijd aan het kantoor. Oef.

Even moeten wachten en dan een gesprek met de 2 zaakvoerders. Vooral vragen over waarom ik in de Excel- file de titels gecentreerd had en niet rechts uitgelijnd (Qué??) en waarom ik in de brief iets niet had onderlijnd (Huh??). Heb geantwoord dat als hij dit graag zo heeft, hij mij dat maar moet laten weten en ik er geen probleem mee heb om dat dan altijd zo te doen. Het gesprek was eigenlijk best leuk, we hebben kunnen lachen en dat wil wat zeggen, want niet iedereen vindt mijn humor grappig.

Een uurtje later stond ik weer buiten. Door de gietende regen lopend naar mijn auto...die er niet meer stond.
Oeps. Euh......OEPS!!
Bleek dat ik hem voor een (weliswaar gesloten) inrit 'geplant' had, alleen was dat niet echt duidelijk en ik had dat in mijn haast ook niet opgemerkt. In de winkel op de hoek gaan vragen of ze iets gezien hadden. Niet dus.

Met de tram (was jaaaaren geleden) naar 't centrum een bezoekje gaan brengen aan de flikken. De deur die ze in de serie gebruiken is trouwens potdicht, de ingang is aan de andere kant. Daar wist een vriendelijke mevrouw mij te vertellen dat mijn wagen ergens aan de Ottergemsesteenweg stond en hoe ik daar met het fijne openbaar vervoer kon geraken.

Twee uur later stond ik de man van de takeldienst met mijn meest smekende gezicht aan te kijken, zodat hij toch ALSTUBLIEFT zijn middagpauze zou onderbreken en kon ik uiteindelijk naar huis rijden.

Een halve dag verder ben ik een ferme rekening, een uitgeregende kop, twee paar blaren (mijn schoenen waren er niet op voorzien om half Gent rond te dretsen), een dit-hadden-we-nog-nooit-gedaan-ervaring en een job rijker.

Volgende week is de eerste week van de vakantie, maar niet voor mij.
Hoera!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Je gaat er in elk geval boeken over kunnen schrijven, over jouw sollicitatie(s)!

JOEHOOOOEEEEEEEEE!!!!! Gefeliciteerd met je nieuwe job!!!! WAY TO GO!
Ze hebben er ook geen gras over laten groeien, over jouw startdatum. Dat klassement zal waarschijnlijk echt wel aan een update toe zijn LOL.
Uiteraard kijk ik (en waarschijnlijk vele anderen met mij) vol ongeduld uit naar de verslagen van de eerste indruk en je hernieuwde leven van buitenshuiswerkende moeder. Er blijft toch nog tijd over voor je lezers, he?
Maasmechelen village zal dan maar eens in een weekend moeten zeker, maar dan gaan we er dubbel en dik van genieten, nespa?
Profiteer nog van de weekdagen "vrijaf" (ahum) want dat is effe wennen nadien.
Enne... nog eens gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

En over de blaren en de uitgerekende kop evenals de stadsambtenaren in middagpauze heb ik bewust maar gezwegen want ondergeschikt aan het goeie nieuws van de dag... Zoals je zelf zegt: never a dull moment! :-)

Blue zei

Welkom in de werkwereld :-)
Dikke proficiat met je job... en hopelijk heb je af en toe tijd tijdnes je middagpauze om nieuwe schoenen te kopen hé ... of wat rond te dretsen!

Janatoon zei

Proficiat met je job! Dat is echt zeer goed nieuws!!!
Nu de eerste week werken om de takeldienst ed. te betalen! ;-) hihihi!

Geniet nog van je vrije dagen!
Janneke.

kastelke zei

Dikke proficiat! En ik wens je een job toe die het waard is dat jij ze uit gaat voeren!

Als men je ooit vraagt: "En wat heb je met je eerste loon gedaan?", dan kan je het hoogst originele antwoord geven:
- het wegtakelen van mijn auto betaald
- schoenen gekocht waar ik geen blaren in krijg
(joepie, het is solden!)

Sandrissimo zei

Proficiat met je nieuwe job! Dat wegtakelen, dat is natuurlijk niet plezant, maar dat heb je dan ook weer meegemaakt...

Anoniem zei

Wauw, gefeliciteerd !! Echt Super man..en vooral als ze je humor ook begrijpen...zo belangrijk in het leven !!!!

En ik sluit me aan bij de rest: Wat heb je met je eerste salaris gedaan....

Nogmaals Proficiat !! Geniet van je laatste dagen !!
Ben heel benieuwd hoe je kinderen hierop gereageerd hebben dat Mama weer gaat werken.

Anoniem zei

Nu begrijp ik je vraag of ik je blog al had bezocht vandaag ..... lol !!!! Fijne job, fijn huis, fijne alles .... het komt netjes allemaal in de plooi. Nooit opgeven zeg ik maar, enne.... ik weet waar ik over praat. Elke overwinning is een zoete, en smaakt steeds naar meer ! I am an addict !

Anoniem zei

Ahja en nu snap ik waarom ik je nog tegen kwam om 8.40 uur aan school. Jij met een blik van :"wie zwaait er nu naar mij, ahja 't is zij, ik heb je wel gezien maar heb nu echt geen tijd" en ik met een blik : "verdorie, z'is nu toch wel te laat vandaag want om 8.15 vertrekt de bus, er zal toch niks mis zijn..."

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd! Ik merk dat je ook de titel van je blog hebt aangepast! Way to go!

Nu heb je ook nog een straf verhaal waarmee je de eerste dag op het werk mee kan uitpakken!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Annelica zei

Proficiat!!!! Interimkantoren zijn dan toch nog zo slecht niet ;-)
Trouwens vreselijk als auto wordt weggesleept - heb ook zo eens gans Mechelen doorkruist op zoek naar mijn auto.