dinsdag 10 april 2007

Foto's

Ik heb gisteren een eerste poging gedaan om foto's te maken voor mijn jongste haar communiekaartjes. Niet echt een groot succes.

Ze had niet veel zin om stil te staan en te poseren, of lachte dan maar raar. Ze wou liever takjes oprapen of spelen. 'Ik zal naar jou 'skippen' of lopen mama en dan moet jij daar maar foto's van maken, da's leuk!' Als ze dan al stilstond keek ze naar haar zus ipv naar de camera.

Ik heb ook (alweer) geprobeerd om deze die iet of wat goed waren, als slideshow op de blog te zetten en ben er in gelukt.... maar de template van mijn blog is te klein (of de show te groot?). Op de preview ziet het er perfect uit en op de blog is er een stuk afgesneden. Ik heb zowat alle forums (alle ja, de helft misschien, maar da's ook al de moeite!!) afgezocht en er lijkt niet echt een oplossing voor te zijn. Dus voor wie wil, hier zie je meer resultaat van mijn eerste poging. De eerste zijn de foto's die ik een week of twee geleden op een rappeke bij ons op het terras gemaakt heb. Haar even buitensleuren en voor de camera zetten, gaat duidelijk beter dan 'opkleden' en poseren.


Bon, tips zijn welkom. Misschien weet iemand een fijne locatie in het Gentse, want ik vond dat park eigenlijk wat te saai...

1 opmerking:

Cindy zei

Waaauw zeg! wat een fotogenieke jongste dochter!!
Persoonlijk ben ik absoluut de grootste fan van de zwartwit foto's, daarin komt zij in haar witte jurkje het beste "tot haar recht". het park een saaie locatie, misschien, maar uiteindelijk graait het niet om die achtergrond... Wat betreft locatie kan ik je niks concreets geven, maar eventueel is er misschien nog ergens een kermis, of een kraam waar ze effe aan kan gaan poseren (met een suikerspin, in de botsauto's...)?