donderdag 26 april 2007

Douane

Deze morgen voor de tweede keer naar de douane geweest.Ik had alle papieren bij de ze gevraagd hadden en de 10 Eurocent.

Omdat degene die mij zou helpen nieuw was, moest de andere collega haar alles uitleggen. Ze hebben zich zowaar op voorhand verontschuldigd voor het feit dat het hierdoor wat langer zou duren.

Misschien kwam het door het weer (of door het feit dat ik deze keer aan een loket gaan staan ben zonder agressie-waarschuwingsbericht) maar alles was onmiddellijk in orde. Ze hebben mij geholpen met het invullen van alle technische tralala, af en toe gelachen en waren super-vriendelijk.

Normaal zou ik nu via de schouwing de papieren verder in orde moeten maken, maar mijn brave verzekeringsmakelaar heeft voor mij opgezocht hoe ik dit via een invoerder van mijn wagen kan doen. Ik moet een afspraak maken en gewoon naar Brussel waar ze voor mij de paieren zullen homologeren. Hij is vandaag alle gegevens, met telefoonnummer en contactpersoon komen brengen. Nu moet ik geen banden gaan op en afvijzen bij de schouwing... (blijkbaar is dat deel van de standaardprocedure als je een wagen invoert.)

Weer tijd en geld gespaard.
Hoera!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Sabine, dat klinkt allemaal voorspoedig...en dat woord vijzen...die ga ik bij me log er bij zetten hoor...das was/is ook een niet NL woord. ...hahah