maandag 23 april 2007

Dilemma

Ik heb al een cursus Excel afgewerkt, ben nu met de oefeningen bezig en ook net een cursus Powerpoint gestart. Ik kan mij daar uren mee bezig houden. Zoeken hoe iets moet en niet opgeven voor ik het gevonden heb. Ze geven er wel de oplossingsmethode bij, maar dat is vals spelen, dus die wordt enkel geopend als ik het écht niet vind (en dan met veel tegengoesting).

Door met die cursussen bezig te zijn, besef ik ook wel dat het mij deugd zou doen om weer te gaan werken. Kwestie van ook iets voor mij te doen dat los staat van de kinderen en wat sociaal contact af en toe kan ook geen kwaad ;-)

Maar als ik nu begin te solliciteren, kan ik met een beetje geluk misschien eind mei of begin juni aan de slag... en dan komt de zomervakantie. En met de vakantie het opvangprobleem.
In juli gaan de kinderen twee weken kamperen met mijn ouders en één week (Ja!!! Een volle week!) bij hem (alhoewel ik nog geen geen ticketten gezien heb en hij twee weken geleden wou dat ik naar de luchtvaartmaatschappij belde om dit in orde te krijgen...eerst zien en dan ....dus).

Maar in augustus zijn ze de hele maand thuis.
Ik ben al op zoek gegaan naar zomerkampen, maar voor dit in ons dorp moest je vorige week al gereserveerd hebben. Ze hebben daar blijkbaar ook niet veel zin in en na drie jaar thuis te zijn en voor hen te zorgen, vraag ik mij toch af hoe ik al die rompslomp vroeger opgelost heb. In ieder geval niet met zijn hulp, die was er toen ook al niet.

Dus moet ik ofwel nu solliciteren en dan op zoek naar iets om de vakantie te regelen. Of wachten en pas in september beginnen, dan heb ik dat probleem niet...maar dat lijkt dan nog zo lang...

Zucht.
Ik zou het niet weten.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben voor het moment zeker niet de persoon om raad te geven, kan er trouwens zelf een boel gebruiken....... zit met Tom en een reuzengroot pestprobleem. Vandaag weer eens voor de zoveelste keer serieus uit de hand gelopen. Heb me VERSCHRIKKELIJK boos gemaakt op school met als gevolg dat de directeur me nog 's avonds heeft gebeld en heel lang met me heeft gepraat met de verzekering dat ook hij woedend is op de pesters en morgen serieuze stappen gaat ondernemen, ben benieuwd. het doet pijn je kind te zien lijden en steeds maar minder zin in het leven te zien krijgen, zeker na wat we al hebben ondernomen en de grote vorderingen die hij maakte. Nu eventjes in een dip, straks zoals altijd er weer bovenop. Je ziet Sabine, kin omhoog, schouders recht en er tegenaan, maar soms is het, zoals jij wel beter weet dan wie anders, heel steil bergop......

Anoniem zei

Pfff Sabine...ik kan je hierin echt geen raad geven, vind het uberhaupt al super dat en werken, en kinderen, en alles op rolletjes laten lopen al een gouden "mamabeeld" verdient...ik heb het al druk met mezelf..me huis..en me eigen ik. Je kunt jezelf natuurlijk ook gewoon inschrijven bij een uitzendburo...met de voorwaarde dat je augustus niet werkt(ivm kinderopvang)...ik weet van kleine bedrijfjes , en ook grote dat het dan toch een rustige periode is, dus misschien geen probleem. Verder wens ik je heel veel succes met je cursussen, super hoor...geeft heel veel meerwaarde !! (excel en ppt , worden meer in het werkleven gebruikt dan..fotoshoppen bv)

Anoniem zei

Tja ook ik heb de oplossingen niet bij de hand. Ik verdeelde vroeger de vakanties onder beide oma's en liet ze verder logeren bij vriendjes. Wel nam ik vaak dat vriendje ook weer in huis om zo die moeder tegemoet te komen. Misschien ook een oplossing voor jou. En als je nu solliciteert en zegt dat je al 2 weken vakantie hebt gepland is dat vaak niet eens een probleem.

Cindy zei

Tja, uit je vroegere ervaring weet je ook wel dat alles (of veel) in de zomer gereserveerd is voor de studenten. Als je aast op iets kwalitatiefs, kan je er ook donder op zeggen dat er verscheidene maanden over gaan vooraleer je de 1000 interviews en bijhorende tests hebt doorgemaakt. Er valt dus voor allebei wat te zeggen.
Maar als ik het kon kiezen (op risico om het steeds uit te stellen zoals ik zelf ook een beetje heb ervaren) zou ik toch de zomer nog thuisblijven en ergens half augustus voor "verkennende" gesprekken naar uitzend-en selectiebureaus stappen. In de zomer heb je sowieso al meer sociaal contact en zullen er misschien meerdere mensen ook al thuis zijn om samen van de vakantie te kunnen profiteren.

Anoniem zei

Welkom in de wereld van de werkende moeder.....
Kunnen ze in feite niet naar zijn ouders dat gaat daar nu toch zo goed mee??? Dat is natuurlijk het voordeel als je werkt en een onthaalmoeder hebt. Bij ons stelt zich dat probleem niet, enkel de 2de week van augustus en dat kunnen we vlot opvangen met de schoonouders. Zou het in feite geen goed idee zijn om eens kontakt op te nemen met de opvangdienst in uw buurt? Als je effectief werkt, zelf halftijds zullen er naar mijn mening altijd dagen zijn waar je moet werken maar de kinderen geen school hebben.