woensdag 28 maart 2007

Zomeruur-jetlag

Sinds zondag het uur weer veranderd is, hebben de kinderen weer eens last van 'zomeruur-jetlag'. 's Avonds krijg ik ze met moeite in bed en 's morgens kunnen ze er niet uit.

Het duurt het veel langer voor ze in slaap geraken en ik hoor ze nog rondwoelen in hun bed, opstaan om te drinken, naar toilet te gaan en elke andere reden die ze maar kunnen uitvinden om uit hun bed te komen. Terwijl ze normaal zelden of nooit opstaan nadat ik ze heb ingestopt.

Het is elk jaar zo en na een week is hun biologische klok bijgesteld. Dit jaar is juist dàt hetgene dat mij zo stoort. Want net als ze weer vroeg zullen wakker worden, begint de paasvakantie. Dus terwijl ik ze nu nog met man (die er niet is) en macht (die ik niet heb) uit hun bed moet sleuren, zullen ze dit weekend doodleuk om 7h aan mijn bed staan.

En ik zal er niet om kunnen lachen.

2 opmerkingen:

ilse zei

Hier identiek hetzelfde probleem. 's avonds klagen want het is nog niet donker en 's morgens er niet uitkunnen. behalve in het weekend waarschijnlijk..

Anoniem zei

En geeuwen maar .... Overal hetzelfde liedje. Ons Fien is wel een marmotje, gaat steeds vrolijk haar bed in, maar onzen Tom is een ander paar mouwen. Ik heb ondertussen reeds alle mogelijke lectuur verstopt, want hij wil natuurlijk niet wat vroeger in bed om nog wat te lezen, maar nee jong, eerst wachten tot het zijn uur is, en dan stiekem nog een uur en een half geniepig, achter de rug zijn boekskes lezen, grrrrr ... gelukkig komt de vakantie er aan. Eindelijk relaxen en ons "goeste" doen !!!