woensdag 21 maart 2007

Ziekenfonds

Ik heb een brief gekregen van het ziekenfonds waarin ze mij melden dat ik geschrapt ben. En dat ik pas binnen 3 jaar weer een hospitalisatieverzekering kan aanvragen, waarbij ik moet rekening houden met een wachtperiode. . tenzij ik VOOR 31/12/2006 alles rechtzet. De brief was gedateerd op 16/3/2007. Moet kunnen.

En waarom???? Omdat ze in 2005 en september 2006 een bepaald formulier dat ik moest invullen, zogezegd niet gekregen hebben.

Gezien ik MS heb, is dit voor mij gewoon een ramp.
Ik hoop dat ze de nota over agressie daar ook gekregen hebben, want ik heb een niet-zo-fijn telefoontje gedaan.

Ik laat in het midden of ze die papieren nu wel of niet gekregen hebben. Ik heb ze in 2005 ingevuld en met hem meegegeven naar kantoor, omdat hij moest tekenen en opsturen en er een postkantoor bij hen in het gebouw zit. Misschien heeft hij dit gedaan, misschien ook niet....in beloftes die hij niet is nagekomen, jaag ik mij al niet meer op. Het kan wel dat die formulieren ergens op zijn bureau stof liggen te vangen. Dat van 2006 heb ik niet gezien, ligt waarschijnlijk ook ergens tussen 't stof...

Waar ik zo razend coleirig over was, is dat ik de laatste maanden 2 keer naar het ziekenfonds gebeld heb, om te vragen wat er allemaal moest gebeuren van papierwerk, om de adreswijziging door te geven, zodat ik toch in orde zou blijven. Juist omdat ik het zélf wil regelen en niet van hem wil afhangen voor die dingen.
Ook hij heeft gebeld, 'want ge weet nooit dat die domme ex van hem de mevrouw aan de andere kant van de lijn niet zo goed begrijpt'.

En NOOIT hebben ze iets gezegd over die formulieren. NIEMAND heeft ook maar één keer gezegd dat er iets niet in orde was. Men heeft mij elke keer verzekerd dat er GEEN PROBLEEM was en ik en de kinderen VOLLEDIG verzekerd waren.
Alleen ben ik vanaf 1 januari geschrapt. Klein, ietsiepietsie detail.

Mijn colère heeft opgeleverd dat de 'schrapping' ongedaan wordt gemaakt, zonder onderbreking in de verzekering.
Dat de juffrouw die ik aan de lijn had niet veel durfde zeggen.
Dat ze de papieren nog een keer stuurt met een aan haar geadresseerde enveloppe erbij.

En dat er in mijn dossier nu waarschijnlijk 'gevaarlijke furie' genoteerd staat.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wet van Murphy weet ook jou te vinden he ;). Wat een ellende allemaal met het papierwerk, maar top...laat er maar furie in je file staan. Je hebt dit dus wel helemaal zelf gefixt. Toppie !!

Anoniem zei

O, ik kan ook zo woest worden als er van die administratieve dingen verkeerd lopen...

Maar zo eventjes voor 3 jaar geschrapt worden, is geen lachertje, zeker niet in jouw geval. Gelukkig heb je van je afgebeten en werd de schrapping ongedaan gemaakt... Way to go!!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info