donderdag 8 februari 2007

Mannen!!!

De instalateur is gisterennamiddag mijn verwarming komen herstellen. Wel pas nadat mijn 'huisbazin' hem een keer gebeld had met de vraag wanneer hij van plan was te komen...

Bleek dat de ketel een code toont en dat je aan de hand van de handleiding (die hij vakkundig op zolder verstopt had) kan zien wat er juist aan de hand is. Die code gaf aan dat er niet genoeg water was. Hij probeerde mij uit te leggen dat ze was uitgevallen omdat er teveel lucht in zat.
Hij voegde water bij, voor dat hij de lucht eruit liet en keek dan even raar omdat het wijzertje na de ontluchting weer een te laag waterpeil aangaf. Toen ik opmerktte dat dit wel normaal was en de ontsnapte lucht door water moest worden vervangen om de druk weer op peil te krijgen, zei die man 'Amaai gij zijt nogal rap weg met techniek!!'. (Nee, maar ik ken wél wat elementaire fysica.)
Als de verwarming nog een keer uitvalt, hoef ik niet op hem te wachten. Dit kan ik ook. Pfff.

Wat later belde een vriendelijk man van Ivago, onze 'vuilnisdienst' waar ik een kaart voor het containerpark aangevraagd had.
Hij legde uit dat er per adres maar één kaart gegeven wordt en wou de naam van mijn man. 'Of uw partner of zoiets mevrouw!' Euh... Waarom???
'Awel, ge krijgt maar één kaart, ziet ge?'
Ik 'zag' het dus helemaal niet.

Bleek dat ze die kaart ALTIJD op naam van de man zetten en daarom belde hij. Want ik had enkel mijn naam doorgegeven en bij de gemeente hadden ze hem gezegd dat er op dit adres 4 mensen gedomicilieerd waren, dus daar zou dan wel een man bij zitten zeker? Niet dus.
Het heeft even geduurd voor hij doorhad dat er hier echt geen man te vinden zou zijn en dat de gemeente hem verkeerde info gegeven had.
'Ah ja, dan zullen we dat maar op uw naam zetten, zeker?'

Ik zie echt niet in waarom zo'n kaart niet op naam van de vrouw kan staan. Wat maakt dat nu eigenlijk uit?? Ik ken trouwens vrouwen die veeeeel meer naar het containerpark gaan dan hun echtgenoot. Hé Geertrui??

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Awel, daar zegt ge zoiets. Moet DRINGEND, ASAP, ALS DE WEERGA nog eens mijn beste vuilnisvrienden opzoeken, want mijn "remorqueske' ligt weerom bomvol. Hebben we gelachen : Jan en ik waren de kasten op de slaapkamer aan het slopen en door het raam naar buiten aan't zwieren. Komt er een koppeltje wandelaars langs. Jan ziet die en roept heel luid (ondertussen een kastdeur naar beneden gooiend) "awel, als je't dan toch afbolt, neem je kast dan ook maar mee !!" Man, had je die hun gezicht moeten zien. Maar door het lachsalvo dat erop volgde, wisten ze natuurlijk dat het maar een grappeke was. Anders hadden ze 'in't stroatje" weeral iets om over te roddelen....

Anoniem zei

Ohja, en als je ketel nog eens uitvalt en de reparatie laat op zich wachten : heb ook een hoog rendementsketel die uitvalt bij te weinig druk.... euh... even Gerrtruidoorn bellen ????

Anoniem zei

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom die kaart op naam van een man moet staan... We leven toch in de 21ste eeuw?

Groetjes,

Anoniem zei

Ik snap het ook niet Hilde, belachelijk om alleen de man's naam te willen noteren.

Anoniem zei

Ik vind die anekdote van Geertrui SUPER! Zie die mensen hun gezichten al zoo voor me. Een beetje Jamie Kennedy experiment. Like it!
Cindy

Anoniem zei

Eeeeuuuhmm, en die elementaire fysica, kan je dat nog eens uitleggen???
Cindy

Anoniem zei

Wat een onzin..dat een kaart voor het containerpark op de naam van de man moet...gewoon lomp wil ik zoiets noemen.