woensdag 7 februari 2007

Koud

Gisteren heeft het hier gesneeuwd, deze morgen vriest het en om het nog een beetje fijner te maken, is onze verwarming uit solidariteit uitgevallen.
Wat ik ook doe, alle radiatoren blijven ijskoud en het warm water is ook al niet meer overtuigd van zijn temperatuur.

Uiteindelijk heb ik toch de eigenares aan de lijn gekregen, die me het nummer van de installateur gegeven heeft, zodat ik die kon opbellen.
Daar had ik een vriendelijke dame aan de lijn die alles genoteerd heeft en het zou 'doorgeven'. Dus mag ik nu op zijn Belgisch de hele dag thuis zitten wachten en hopen dat er vlug iemand komt.

De buren hebben blijkbaar al twee keer hetzelfde probleem gehad. Misschien dat ik daar een keer ga bellen en horen of zij ondertussen al weten hoe ze het moeten oplossen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeps, als iemand die regelmatig zonder warm water en verwarming zit voel ik met u mee. Wij hebben ondertussen al een persoonlijk contact met onze reparateur, als we bellen komt die dezelfde dag nog.... zeeeeeeer handig. In feite mag je niet klagen, bij ons valt de "boiler" altijd de zaterdagnamiddag of tijdens feestdagen uit. Dan is zelf onze sympathieke reparateur moeilijk te bereiken. Je weet als het echt niet te doen is kan je altijd hier komen logeren.

Anoniem zei

Die chauffages zijn tegenwoordig niet veel meer gewend. Hoe komt het toch dat, telkens als het zgn "winterprikje" komt, die dingen het begeven? Of ineens een vlaag van solidariteit krijgen, zoals je het zelf uitdrukte?
Hopelijk is het probleem snél opgelost.
cindy

ilse zei

Van een slechte timing gesproken. Hoop dat het intussen in orde gekomen is.

@nn zei

Natuurlijk vallen ze altijd uit als ze het hardst moeten draaien, de kans is ook vele malen groter dan wanneer ze niet draait.

Ooit kocht ik een electrische blazer toen we in ons eerste appartementje woonden waar ik een onverwarmde studio had. Dat apparaat heb ik altijd bijgehouden (in Belgie althans) en gelukkig maar, want minstens een keer per jaar moest het me depaneren om koude dagen zonder verwarming door te komen met de kinderen, net als jij nu hebt, verschrikkelijk. Ik hoop voor jou dat het snel verholpen is en ondertussen goed kijken wat die mannen doen en ze honderduit uitvragen, hoe meer je nu over die dingen leert, hoe beter. En weet je wat nog, eens je het weet zul je verbaast staan hoe eenvoudig en logisch die 'mannen'zaken in elkaar zitten, het enige wat wij te kort komen is kracht.