dinsdag 13 februari 2007

Doelen

Mijn goede voornemen voor dit jaar was dat ik mezelf doelen zou stellen om ons 'nieuwe leven' wat structuur te geven én (niet onbelangrijk) dat ik deze ook zou verwezenlijken.

Mijn eerste doel was simpel. De naschoolse activiteiten van de kinderen georganiseerd krijgen. Genoeg te doen, veel klasgenootjes in dezelfde groepen, dus de turnles en KSJ waren zo in orde. Ik heb zelfs dansles voor allebei gevonden. Bij een groep in het dorp naast ons waar ze niemand kenden, maar naar goede expat-kinderen-mentaliteit vonden ze dat absoluut geen probleem. 'Dan maken we toch gewoon nieuwe vriendjes mama, duh-huh!'
Ze willen ook nog muziekles, maar dat zal voor september zijn. Trop is teveel.

So far so good.

Mijn tweede doel blijkt niet zo simpel. Mijn leven weer wat vorm geven, liefst vorm die voor een keer niets met de kinderen te maken heeft. Een part-time job, wat cursussen....zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn. Pfff.

Voor het soort job dat ik wil (en waarvan 'hij' altijd heeft beweerd, dat ik er zeer goed in zou zijn, maar misschien is dat nu niet direct de meest betrouwbare referentie...lol), moet ik dringend mijn computerkennis bijschaven en zijn er niet veel PT vacatures. De cursussen die ik zou willen volgen gaan allemaal 's avonds door, waardoor ik dan weer met het probleem van opvang zit.

Ik ben op zoek gegaan naar online cursussen en heb die ook gevonden bij de VDAB.
Maar... daarvoor kan ik me nog niet inschrijven, want mijn rijksregisternummer klopt niet met mijn adres. En zolang 'meneer de polies' hier niet is geweest om vast te stellen dat ik hier wel degelijk woon (daar wacht ik nu al bijna 2 weken op), krijg ik geen nieuwe identiteitskaart. Bovendien zijn de cursussen voor een nieuwere versie van de software dan ik op de pc staan heb, dus zou ik dat eerst nog moeten up-daten en in de winkel vind je vooral nog recentere versies, dus welke koop je dan...?

Als ik dan al een keer mijn CV doorstuur, krijg ik ofwel te horen dat de job al is ingevuld (HAALT DAT DAN VAN UWE SITE NONDEDOMME!) of 'on hold' staat. Dàt vinden ze ook heel tof.

Ik heb zo stilaan het gevoel dat ik in cirkelkens draai. Word er helemaal tuureluurs van.

Dus heb ik maar de deadline voor 'doel 2' met een maand verlegd. Krijg anders veel te veel stress en dat willen we niet ;-)

Maar ik doe het wel hoor....misschien opgedeeld in 'sub-doelen' of zo ??

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed te horen dat je die doelen hebt en er absoluut voor gaat. op dit moment zijn er nog enkele buitenstaande factoren die je zaken bemoeilijken, zoals dat RR-nr, maar laat je vooral daardoor niet uit het lood slaan (NB toch erg hoor, dat dat allemaal een issue is)
Enfin, eventueel kan je al eens proberen om zelf een dossier bij de VDAB aan te maken (online gaat dat ook in principe, tenzij dat dat RR-nr de boosdoener écht is, maar volgens mij kan je dat gewoon invullen) en dan begin je er maar aan. Veel mogelijkheden (ik spreek uit eerste hand) voor klassikaal leren (kom je zelf nog eens buiten), open leren of webleren! Vooral die computerkunde is met dat laatste systeem een leuke optie.
(btw, heb een oproep gedaan voor een prové-yoga instructeur, dus dat levert misschien ook iets op).
En wat de computerprogramma's betreft, misschien kan mijn eega wel voor niks of goedkoop aan versies geraken. Welke zou je nodig hebben?
in elk geval: keep up the good work!!
x C.

Anoniem zei

je weet toch dat "is al vervuld maar staat nog op de website" en "staat on hold" termen zijn voor "we weten precies wie we wEl willen hebben maar we noemen het niet zo anders heet het ongelijkheid en voorkeur en zijn we strafbaar". maar niet getreurd, ze weten niet wat ze missen!