vrijdag 19 januari 2007

Zwarte lijst

Eind vorige week belde ik naar het telefoniebedrijf waar ik telefoon en internet aangevraagd had.
'Mevrouw, ik heb een mail gekregen waarin u zegt mij binnen de 2 dagen te zullen contacteren en heb een week later nog niks gehoord???'
'Geeft u even uw naam en gegevens, dan breng ik dat voor u in orde'
...
'Het spijt mij mevrouw, maar ik mag u geen telefoon of internetaansluiting verkopen.'
'Euh??? Pardon???'
'Wel, we hebben een lijst waar mensen op staan met betalingsproblemen en daar kunnen wij geen abonnement aan verkopen.'
'En wat heb ik daar mee te maken?'
'U staat op die lijst mevrouw.'

Ik wist even niet wat zeggen (wat niet vaak gebeurt). De vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn kon mij niet zeggen vanwaar dit kwam of over welk bedrag het dan wel zou gaan. Ze merktte wel op dat ik echt wel geshockeerd was....Ah ja dat zal wel!!!

Na lang zoeken ben ik dan bij de provider gekomen waar ik voor we verhuisden mijn abonnement voor mijn gsm had. Bij het afsluiten had ik daar problemen mee gehad. Daar maandagmorgen naar gebeld en bleek dat er inderdaad een dossier was.

'Mevrouw, u klinkt nogal boos. U wist echt van niks??'
'Hallo!!!!! Natuurlijk ben ik kwaad. U beweert een rekening te hebben gestuurd, ondanks het feit dat ik 3x uw klantendienst gebeld heb, toch nog naar het verkeerde adres. Bovendien zou die post naar mij moeten zijn doorgestuurd, maar ik heb niets ontvangen. Dan zet u mij zo maar zonder bericht of verwittiging op die lijst. U had toch op zijn minst een aangetekende brief kunnen verzenden?? Dan had u gemerkt dat die niet zou zijn afgeleverd en er misschien iets mis was met uw adressenbestand??'
'Wij sturen dat nooit aangetekend hoor mevrouw. Maar uw abonnement was niet opgezegd. Ik zal toch kijken wat ik voor u kan doen.'

Uiteindelijk zijn ze ermee akkoord gegaan dat ik enkel de niet gekregen factuur moet betalen en de rest niet. Dus voor 110 Euro ben ik eindelijk van die verdomde lijst geraakt en krijg ik nu wel een telefoon en internetaansluiting, want ben geen 'wanbetaler' meer.
Alleen kunnen ze de aansluiting pas eind deze maand komn plaatsen. Pfff.

Zal het maar onder 'dat hebben we dan ook weer een keer meegemaakt' klasseren.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Af en toe is customer service in België toch een waar feest, nietwaar? :)
Groetjes en nog veel settle-in-plezier (www.honeheke.com/annelica)

Anoniem zei

Pff ik begrijp je frustratie en woede. Gelukkig is alles toch nog opgelost.