zondag 14 januari 2007

Update

Ondertussen hebben we al drie keer in het 'nieuwe huis' geslapen, waardoor het al niet meer 'nieuw', maar 'thuis' geworden is.

Ik heb een hele week gespendeerd aan naar Ikea rijden, dingen ineen ( en weer uiteen) vijzen, hulptroepen orders geven en proberen de boel een ietwat proper te houden. Maar met een verhuiswagen die toegekomen is in stormweer was dat laatste helemaal overbodig. Met vijf man hebben ze op twee uur tijd meer dan 300 stuks uit de vrachtwagen geladen. En ik weet het, want ik moest nummer per nummer afvinken. Ze zijn dan nog de hele dag gebleven om alle meubels uit te pakken en ineen te vijzen.
Het huis staat nog vol met dozen, enkel de keuken is in orde. Dus als ik het even niet zie zitten, zet ik me daar een beetje.

De kinderen hebben ook hun eerste week op de nieuwe school achter de rug en waar ik bij de vorige alleen negatieve dingen te melden had, is hier echt alles positief.
De juf van mijn jongste is na de eerste dag met haar aan de hand tot bij mij gekomen om te vertellen hoe alles gelopen is en vertelde dat ze zo bleek zag 's morgens dat ze echt medelijden had. Ze heeft haar dan wat extra aandacht gegeven, naast een zeer zachtaardig meisje in de klas gezet en haar overladen met positieve opmerkingen. Resultaat: geen buikpijn meer 's morgens, ze heeft 'heeeeeeeel veeeeeel' vriendjes en rent al lachend de speelplaats op. Mijn oudste werd op maandagmorgen al aan de schoolpoort opgewacht door klasgenootjes, die vertelden over waar ze voor de vakantie haar tafeltje klaargezet hadden en wat ze zouden doen en dat de meester en niet was en... en... en...

De directeur heeft ook elke dag wel iets verteld en gevraagd hoe het ging. Het zijn allemaal kleine dingen die zo veel verschil maken. Ze blijven zelfs met plezier 's middags op school eten en willen om 16h nog in 'de opvang' blijven om te spelen.

Eigenlijk is er deze week zo veel gebeurd, dat ik het allemaal niet in één post krijg, dus zal dit het moeten doen. Het lijkt erop dat ik nog niet onmiddellijk internet zal hebben (waarom zal voor een andere post zijn) maar ik zal proberen af en toe een werkende pc te vinden, om jullie toch wat op de hoogte te houden.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

kl*te telenet. Kick some ass, baby !!!!!

ilse zei

Veel geluk in de nieuwe woonst.
Tof dat het goed gaat op school.

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat alles prima gaat. Heb de rest van je logs ook weer bijgelezen en vind het klasse hoe je je er doorheen hebt geslagen. Zal inderdaad niet gemakkelijk geweest zijn even 'terug' te zijn geweest. Fijn dat de kinderen het zo naar hun zin op school hebben. Dat is weer eens positief nieuws.

Anoniem zei

Hèhè, eindelijk ben ik bijgelezen.

De tranen staan hier in mijn ogen als ik lees hoe hartverwarmend de kinderen zijn opgevangen op school. Geweldig. Ik denk dat leerkrachten vaak totaal niet in de gaten hebben hoezeer ze verschil kunnen maken (zowel positief als negatief) in het leven van een kind en dientengevolge in het leven van hun ouders.

Anoniem zei

Leuk om je zo enthousiast en positief te 'horen'. Nicenice! Zal wel leuk zijn om weer omringd te zijn door je eigen spulletjes!

@nn zei

Hoera! Zie je wel dat 2007 alvast beter zou starten dan 2006 is beeindigd!

Succes nog met het uitpakken, elke dag een beetje, eerst de meest de noodzakelijke dingen en dan rustig verder doen. Ik herstapelde de dozen ook altijd, zo kwam de boel vanzelf netjes aan de kant en kwam er altijd een klein stukje vloer bij.