vrijdag 19 januari 2007

Dozen

Van de 306 stuks die ze uit de vrachtwagen gehaald hebben zijn er al een groot deel uitgepakt.

En toch staat het nog vol met dozen, omdat ik nog een kast moet kopen voor de woonkamer, maar mijn goesting niet vind. Of eigenlijk wel, maar 'mijn goesting' te duur is... Omdat 250 dozen uitpakken echt wel veel is en ik daar niet altijd zin in heb, dus ze maar op zolder en in de garage wegsteek.

De kamers van de kinderen zijn in orde, de keuken al lang 'is voor mij het belangrijkste) de badkamer is bruikbaar en nu kom ik de rest van onze kleren bij mijn ouders halen, want de dressing is ook ver af. De stukken die er nog in moeten hebben ze momenteel niet bij Ikea, dus die komen later nog wel.
Het speelgoed is ook al uitgepakt en gesorteerd. Alleen de pc staat nog in dozen, de boeken zijn nog ingepakt en alle spullen uit de garage en tuin staan nog te koekeloeren. En ze mogen dat nog even doen, want ik heb geen haast.

Ik heb geleerd dat ik ook 'mannenwerk' kan. Ik kan ook zelf gaten boren, planken ophangen, grote spullen ineensteken... Regel nu alles gewoon zelf, zonder eerst zijn mening te moeten vragen en het dan toch zelf te moeten doen....zalig!
Hij heeft me tijdens het inpakken 5 keer per dag gebeld, voor onnozele dingen. Maar toen ik op 2 dagen tijd 4 smsjes naar hem gestuurd heb, omdat ik bepaalde spullen niet vond, kreeg ik te lezen dat hij 'niet constant berichtjes gaat beantwoorden en hij hoopte dat ik dit begreep en respecteerde'. Lol. Het valt nog geen beetje op dat als super-veel-beter-dan-mij-lief niet in de buurt is, hij normaal met mijn kan spreken, maar geen contact mag hebben als zij het weet. Zou ze zo onzeker zijn??

Morgen komen de buren. Die zijn ook al de hele week lustig aan't kloppen en boren. Vorige week is de buurvrouw een bloemetje en een kaartje komen binnensteken. Ik ga morgen met de kinderen een cake bakken om tijdens hun verhuis te gaan afgeven. De drie dochters hebben al laten weten dat ze willen babysitten, dus da's ook al in orde. Toch fijn als er symphatieke mensen naast je wonen!

Als er iemand verhuisdozen nodig heeft, geef maar een seintje, dan heb ik weer een beetje plaats bij!

2 opmerkingen:

kastelke zei

En zo krijgt alles stilaan zijn eigen plaatsje!
Nu nog even wachten op je telefoon- en internetaansluiting, zodat die pc ook uit de dozen kan, en je bent weer helemaal vertrokken.
Ondertussen heb je heel wat nieuwe aspecten van jezelf leren kennen, en ben je willens nillens een veel sterkere vrouw geworden!
Ik zou best een 20-tal dozen kunnen gebruiken, maar ik denk niet dat wij naast de deur wonen.

Anoniem zei

Tuurlijk kan jij mannenwerk verzetten. Wees eerlijk, wij hebben 'ze' daarvoor helemaal niet nodig. 'T is alleen zo dat het gemakkelijk is ze alles te laten doen. Vind ik althans, en dus gebruik ik vaak mijn 'onhandig vrouwzijn' , Foei!.
Was het verder gezellig met de buren?