woensdag 31 januari 2007

Wasabi

Het heeft even geduurd, maar het beloofde konijn is er nu gekomen.

Toen ik zaterdag boodschappen ging doen met mijn jongste, riep ze opeens heel luid in de auto dat ze een dierenwinkel gezien had. (Ik had tot dan gezegd dat ik er nog een moest zoeken.) Na bijna een uur zijn we daar buiten gekomen met kooi, eten, hooi en andere attributen voor het konijn. Bovendien had ze ook al gekozen welk konijntje het zou worden, dus ben ik dat als verrassing maandag na school maar met mijn twee spruiten gaan halen.

De voorbije weken zijn ze zoet geweest met het kiezen van een naam. Een tijdje leek het erop dat het 'Tutu' zou worden, maar ze zijn toch nog van gedacht veranderd. Vrienden van ons hebben een poes die Neko heet, het Japanse woord voor kat. Dus hebben ze H gevraagd 'konijn' in het Japans op te zoeken. Bleek dat dit 'usagi' is, waarop mijn jongste antwoordde 'Dan hoor ik nog liever Wasabi.'

Dus hebben we nu een schattig, volledig grijs, nog heel bang dwergkonijn dat 'mierikswortel' heet.

Toch goed dat het beestje het zelf niet beseft.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een leuke naam voor het konijn! Het zal hen de nodige afleiding bezorgen van de cavia's...

Een dier is altijd goed om verdriet te verwerken. Soms kunnen ze zo bepaalde dingen uiten die ze eigenlijk moeilijk kunnen verwoorden naar een volwassene toe.

Ben er zeker van dat het konijn met veel liefde zal verzorgd worden...

Groetjes,

Anoniem zei

Ah wat lief. Dieren brengen kids veel vreugde en liefde. Nou wel hopen dat het niet mama is die het konijn steeds eten mag geven en de kooi verschonen.
Leuke naam hoor.