dinsdag 30 januari 2007

Afstand

Ik heb regelmatig de indruk dat hij niet goed weet hoe hij zich ten opzichte van mij moet gedragen. Altijd als hij een keer vriendelijk geweest is, zal hij de volgende keer weer zeer afstandelijk doen. Alsof hij even uit zijn rol gevallen was, maar dit weer vlug heeft rechtgezet.

Gisteren heb ik op onze oude Skype account zitten prutsen en dan uiteindelijk maar besloten om een nieuwe aan te maken. Toen ik de oude weer wou openen, om contactpersonen zo makkelijker over te nemen, bleek dat dit niet kon. Ik dacht dat ik het paswoord vergeten was en heb hem een mailtje gestuurd. Blijkt dat hij het paswoord veranderd heeft en dat hij 'later deze week' de gegevens van de contactpersonen zal doorsturen.
Het grappige is, dat als ik die versie niet had afgesloten, die gewoon open zou gebleven zijn op mijn pc. Als hij het niet nodig vond om de versie van de pc te halen voor de verhuis, waarom dan in godsnaam het paswoord veranderen?

Hij belt ook alleen nog maar van op kantoor. Elke week een tiental minuten met de kinderen en dan moet hij mij ook altijd nog iets vragen. De weinige keren dat hij van thuis belt, wil hij mij absoluut niet spreken. Mails worden zeer beleefd. Het enige dat mankeert is dat hij begint met 'Beste' en 'vriendelijke' voor zijn 'groeten' typt.

Het attest met zijn toelating om de domiciliëring van de kinderen te veranderen en de factuur van de auto, zodat ik die kan invoeren, heb ik nog altijd niet. Dat komt als hij tijd heeft.
Hij wil wel weten of het telefoon en internetpakket dat ik nu heb wel het voordeligste was en of ik hier H. wel voor om raad gevraagd heb? En of de auto wel naar het onderhoud is geweest en wat ze allemaal gedaan hebben?? En hoeveel die nu verbruikt? En dat ik beter naar Brussel zou gaan om Engelse boeken te kopen ipv die bij Amazon te bestellen. En of ik de verzekeringsmakelaar al gebeld heb? (Jahaaaaaa!!!! Die wacht op uw factuur slimme!)
Maar verder moeten we blijkbaar afstand nemen... is meer dan 1000km tussen ons niet genoeg dan?

Op de mail heb ik gezien dat hij zelf bij Amazon boeken heeft besteld. 'Divorced dad's survival book' en 'How to marry a divorced man' en 'Ex-wives and ex-lives'.
Dat geld had hij ook kunnen sparen, al hoop ik dat er ergens een hoofdstuk in staat met de titel

'Doe normaal!'

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sabine, ik ben blij dat je gereageerd hebt op mijn blog zodat ik je weer terug kon vinden. 'k Heb me toch dikwijls afgevraagd hoe het met jou was. Heb al heel wat gelezen, maar ik ga er binnenkort wat meer tijd voor nemen. 'k Vind nog steeds dat je bijzonder boeiend schrijft en je gevoelens goed neerpent.

'k Vind het fantastisch hoe je de dingen aanpakt. Doe zo voort, je komt er wel!

Mag ik je blog weer aan de mijne linken? Of heb je het liever niet... want ik weet dat je in het begin liever anoniem de dingen neerschreef...

Groetjes en een virtuele hug,

Hilde

ilse zei

Schitterend toch dat een man daar boeken voor nodig heeft en zich dan nog niet weet te gedragen..
Wist zelfs niet dat er echt boeken over bestaan en dat die dan ook nog zouden gekocht worden..