zondag 3 december 2006

Weekend

Dit weekend staat helemaal in het teken van de kinderen.

Gisterennamiddag nog een keer koekjes gebakken, deze keer om zelf op te eten. Ze hebben de smaak te pakken en zouden het liefst altijd meeprutsten in de keuken.
's Avonds hadden we de tafel volgezet met 'hapjes': grijze garnalen, kertomaatjes, olijven, kaas, guacamole en natuurlijk ook wat chips en cola. Want eindelijk zouden ze kunnen kijken naar het 'Junior Eurovisiesongfestival'. Dat de Belgische kandidaat net iets ouder is dan mijn oudste en een 'coole' jongen, zal er ook wel voor iets tussen gezeten hebben. Het was in ieder geval leuk, vooral toen omdat mijn jongste meerdere keren haar luchtgitaar heeft bovengehaald.

Vandaag was het feest voor de jarige.
Weer cadeautjes, lekkere taart gegeten, veel gekletst, daarna nog kaas en wijn. Alleen was het feestvarken niet helemaal 'in haren haak'. Ze is nog steeds een beetje ziek en weet vaak geen blijf met zichzelf. Ik merk dat mijn oudste de scheiding al een stuk meer verwerkt heeft dan de kleine pruts. Gelukkig kreeg ze genoeg aandacht van alle aanwezigen.

Het valt me op hoe ik alles meer en meer in functie van de kinderen doe. Waarschijnlijk zal dit zo wel blijven in ons 'nieuwe leven', zij komen nog veel meer dan voordien op de eerste plaats.

5 opmerkingen:

@nn zei

Zij zijn toch ook het allerbelangrijkste he! En als zij content en gelukkig zijn dan is mama dat toch ook?

kastelke zei

Dat is logisch, Sabine. Eerst verdeelde je de aandacht over twee 'partijen', en moest je ook met twee partijen rekening houden (eigenlijk 3: ook jezelf). Nu is dat simpelder geworden.

Anoniem zei

Hier is dit idem dito ... alles in functie van. Toch opletten dat je zo geen "mama die over niks anders meer dan de kinderen en hun activiteiten kan kletsen" wordt. Heb dit week-end voor de tweede maal met zo'n koppel vrouwen bijeen gezeten ....zucht. En dan zitten ze nog op de kap van de thuisblijvende moeders, die niks om handen hebben en leeghoofden worden. Ik word er helemaal mesjogge van ! Weten zij veel !! Ik heb Jan gevraagd me eens goed dooreen te schudden en een trap onder mijn kont te geven als ik werkelijk zo word...dàt zou pas verschrikkelijk zijn. Zullen dat bij jou ook doen (als dat nodig zou blijken ...haha), maar ik denk dat, als je eenmaal geïnstalleerd bent, je wel zal ondervinden dat tijd maken voor jezelf en voor je eigen verdere ontwikkeling iets is waar je nood aan zal krijgen. Je bent trouwens geen stilzittertje, hé !!! Toch leuk dat je kinderen hun leventje stilletjes aan terug oppakken, het vooruitzicht op het nieuwe huis en school zal daar niet vreemd aan zijn. Zij krijgen richting in hun leven, jij ook, hou je eraan vast ! Geertrui

Anoniem zei

Tof voor de kindjes, en dat jij er ook van genoten hebt! Zoals hierboven ook gezegd: jezelf niet uit het oog verliezen he!
Cindy

ilse zei

Zij zullen het zich in elk geval nog lang herinneren hoor dat ze naar het songfestival keken met jou. Zulke dingen blijven bij en ik spreek nu uit eigen ervaring. Dus t kan hen maar helpen om gelukkig te zijn, al je aandacht.