maandag 4 december 2006

Computer-analfabeet

Toen ik gisteren een stukje op m'n blog zette, bleek de werkbalk boven het post-venster verdwenen te zijn.

Vroeger zou ik gewoon gewacht hebben tot hij thuis was om dat even vlug op te lossen. Nu moet ik noodgedwongen zelf op zoek. Tot mijn eigen verbazing lukt het vaak nog ook.
Na deze morgen een half uur in de help files te hebben gezocht, ben ik op het forum gaan lezen. Leek mij aannemelijk dat ik niet de enige was met dit probleem....Hoera!! Het probleem bleek zeer simpel op te lossen. Gewoon even F5 drukken.
Ik heb de info fijn kunnen doorgeven aan Ilse en was eigenlijk best wel fier. Als ik iemand anders een tip kan geven ivm met pc's, dan gaan we er duidelijk op vooruit! Ik weet nog niet veel, maar leer wel bij.

Ik heb hem jaren alles laten doen, misschien uit gemakzucht, maar ook omdat ik het toch nooit goed genoeg deed. Er is ook altijd wel een snellere, betere, gemakkelijkere manier dan de weg die ik met veel moeite vind.

Maar dat kan mij nu een keer absoluut niks schelen!

4 opmerkingen:

ilse zei

Sabine, nogmaals bedankt hoor. Ik kreeg de kriebels van het hele probleem. Heb duidelijk niet genoeg geduld om te zoeken zoals jij.. Het gevloek hier was echt niet min.. Ik ben er zooooo slecht in.
Nogmaals thanx.

ilse zei

Als ik nog iets moet weten zal ik je direct mailen hoor. Ik weet nu waar ik terecht kan eh.

Anoniem zei

En zo is het maar net.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden hoor. "Zijn" weg mag vroeger dan misschien sneller geweest zijn, de jouwe is het herinneren waard.

Anoniem zei

Waarom iets snel doen als het traag ook kan?? Als je moet zoeken vind je misschien nog andere interessante dingen.. Zoals het feit dat kranten ook altijd boeiend zijn terwijl je aardappelen aan het schillen bent.