vrijdag 22 december 2006

Vakantie

Eindelijk vakantie voor de kinderen.

Deze voormiddag hadden ze nog een oersaaie mis, waar mijn jongste herder moest spelen in het kerstverhaal en mijn oudste ziek geworden is... Nog een geluk dat de ouders van het eerste leerjaar uitgenodigd waren om te gaan kijken, zo kon ze onmiddellijk mee naar huis.
Niet dat het echt de moeite was om naar te kijken, de kinderen vielen bijna in slaap van verveling. Ik had me een mis in schoolverband toch wel iets kindvriendelijker voorgesteld.

Ze hebben afscheid genomen hier op school en de juf van mijn oudste heeft tegen m'n vader een hele litanie afgestoken van hoe slim en braaf en lief en mooi mijn kinderen toch wel zijn en hoe ze niet begrijpt hoe 'hij' hen dit heeft kunnen aandoen... Pffff. 'Too little, too late' zou ik zo zeggen.

Ik ben er ondertussen in geslaagd alle cadeautjes te vinden, alleen voor mijn zus had ik niet direct een tweede optie...(en ja, het is een leuk cadeau, maar neen, ik denk niet dat je er twee van wil). Het is dus, met veel heen en weer bellen, anders opgelost.

'Hij' heeft ondertussen ook gebeld dat er schot komt in het organiseren van de verhuis. De firma komt op 2 januari de inboedel opnemen en op 5 en/of 8 januari inpakken. Dan zouden ze tegen het einde van die week in België moeten geraken. Dat wil dus zeggen dat we maar 1 week hoeven te 'kamperen'.
Hij wil wel dat ik ook nog naar ginder ga om de dingen verder te verdelen en te sorteren (weer zoiets dat hij in oktober ging doen en ik nu op mijn kap krijg). Heb gezegd dat ik dat zou doen, maar dat hij dan het vliegtuigticket mag betalen. Ik wil wel gaan, kwestie om niet te veel voor verrassingen te staan als ik dozen mag uitpakken, maar ben ook niet zo dwaas dat ik elke keer dat hij roept, ga springen.

De volgende weken worden dus goed druk. Huis zo veel mogelijk in orde brengen, nog op en af naar ons 'oude huis', de verhuis zelf....

Maar nu eerst alle cadeautjes inpakken en Kerst vieren.

1 opmerking:

@nn zei

Ik zou zelf toch ook graag om mijn eigen dingen in te pakken en het te verdelen. Eigenlijk is het wel positief dat hij jou daarin wil betrekken, voor hetzelfde geld wou hij je daar niet meer hebben, de zaken staan zo toch iets vriendelijker, weeral goed om alles in overeenkomst positief te laten verlopen.
Druk, zie het als iets goed, ga je geen tijd meer hebben om te piekeren en als je zelfs geen tijd meer overhebt om te bloggen, moet je daar ook niet mee inzitten, wij weten wel dat je niet alles kan en je de belangrijke dingen op de eerste plaats moet geklaard krijgen.
Maar geniet maar eerst van een mooie Kerst, de eerste als alleenstaande mama, Merry Christmas!