donderdag 21 december 2006

Nog cadeautjes

Gisteren een hele fijne namiddag gehad met mijn twee kadetten.
Ze wisten zelf goed wat ze wel of niet wouden kopen en ik denk dat we er toch in geslaagd zijn dingen te vinden die niet duur waren, maar wel gebruikt zullen worden. Geen 'kassewachters' zoals we dat noemen.

Ik ben zelfs een paar keer tot 'beste mama van de hele wereld' uitgeroepen, tot groot plezier van de mensen die voor of achter mij in de rij aan de kassa stonden. Eén mevrouw zei me 'Amaai madam, die zijn met weinig content en nog braaf ook!' Ik had de kinderen toen net elk een diadeem met wiebelende kerstfiguurtjes op gegeven en gezegd dat als ik 1.5 Euro daarvoor moest betalen, ik dan wel maar genoeg geld meer had voor 1 wafel...vonden ze niet eens erg.
Ik heb de vrouw maar niet verteld dat dit vaak ook niet zo is ;-)
(en de kinderen hebben wel elk een wafel gekregen, zo erg ben ik ook niet...)

Deze middag tot de vaststelling gekomen dat ik en de betere wederhelft van mijn zus hetzelfde cadeau voor haar gekocht hebben. Oeps.
Hij kan het blijkbaar makkelijker wisselen, dus zal dat doen, maar ik kan morgen nog op zoek naar iets anders, terwijl hij moet werken. Dus zal hij (of hun kinderen toch) het cadeau geven dat ik eigenlijk gekocht heb, ik geef het cadeau dat ik nog moet gaan zoeken en dan rekenen we dat onderling af .... of zoiets toch.

Ik weet niet goed waarom veel mensen een hekel hebben aan cadeautjes kopen. Ik vind dat net het fijnste van kerstmis. We vieren kerstavond altijd bij mijn ouders thuis en heel vaak kunnen de cadeautjes niet allemaal onder de boom. Sinds de kinderen erbij zijn, wordt het alleen nog erger. Meestal zijn we twee uur bezig om alles uit te pakken, ondertussen gezellig hapjes etend. Voor duurdere cadeaus wordt er gewoon samengelegd, maar dan krijgt die persoon vaak nog wel iets kleins, anders is dat zoooo triest.... Vooral de kinderen krijgen veel verschillende pakjes, want dat is veel leuker dan een groot cadeau.

Dus mag ik morgen nog een keer op stap. Ik moet voor mijn eigen kinderen nog iets vinden, voor die van mijn zus ook nog iets bij en voor mijn zus zelf dus...

En morgen na school gaan we alles inpakken, want dat doen we ook zelf, de kinderen hebben gisteren hun papier gekozen. En dan alles onder de boom leggen tot zondag.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gezellig, he, pakjestijd? Vind ik ook het leukste aan de feestdagen.
Elk jaar neem ik me voor om er "deze keer een beetje vlugger mee te beginnen", met de zoektocht naar een passend geschenk. En steeds is het weer rennen geblazen in de dagen voor Kerst.
Geniet er in elk geval van, van de hapjes en de drankjes, de babbels, de glunderende kindergezichtjes en die blinkende-cadeautjes-met- versiersels onder de boom.

Cindy

Anoniem zei

Waarom krijg ik niet 2 dezelfde kadoos??? Als zowel jij als mijn betere helft hetzelfde hebt zal het zeker leuk zijn, misschien wil ik er dan wel 2 van???

Anoniem zei

Ik weet niet goed waarom veel mensen een hekel hebben aan cadeautjes kopen.

Enkel voor mezelf sprekend hier - omdat cadeautjes zoeken slopend is. Gebrek aan verbeelding, weetjewel. En omdat er nogal veel mensen juist met hetzelfde bezig zijn. In dezelfde zaak. En dat ze allemaal vóór me aan de kassa staan.

Cadeautjes geven is dan weer ondubbelzinnig en ontegensprekelijk leuk.