zondag 10 december 2006

Kerstboom

De sint is weg, dus daarnet met de kinderen de kerstboom gezet. Voor het eerst sinds zeer lang zullen mijn eigen kerstspullen in de doos blijven. Maar volgend jaar haal ik ze er dan met dubbel plezier uit...

De kerstspullen van oma en opa zijn pure nostalgie. Een deel ervan waren nog van mijn grootouders en veel heb ik als kind nog gekozen in de winkel en zelfs later zelf gekocht. Mijn zus en ik hadden toen we ouder waren, de gewoonte om elk jaar iets nieuws bij te kopen.
Hier dus geen 'mode'-kerstboom met wit en zwart(??) zoals op tv uitgelegd, want rood en goud zijn blijkbaar helemaal 'out', paars of mauve kan nog net. Toch niet aan mij besteed.
In onze boom hangen alle kleuren door elkaar, grote en kleine bollen, houten spulletjes, twee soorten gekleurde lichtjes... En twee grote bollen met elk een foto van de kinderen op. Die heeft mijn jongste vorig jaar op school gemaakt, een halve isomobol volgeplakt met glinsters en een foto. Kitschiger kan niet, maar wel heel leuk.

Morgen ga ik naar de winkel, spulletjes kopen om nog twee bollen bij te maken met de klein mannen van mijn zus erop. Dan hangen alle kleinkinderen in de boom. En toch ook nog een doos nieuwe bollen uitzoeken...want de boom is toch wel heel groot en er is nog plaats en het is al zo lang geleden...

5 opmerkingen:

kastelke zei

Heerlijk is dat, zo'n nostalgie!
En rood en goud 'out'? Tja, dat moet dan maar, wij blijven het mooi vinden. Ondanks het feit dat we zo'n paarse en zilveren ballen hebben, kozen wij toch ook dit jaar weer voor de 'klassieker':
http://kastelke.blogspot.com/2006/12/eindelijk-de-kerstboom.html

Anoniem zei

je wil toch niet impliceren dat de versiering die wij over de jaren gekocht hebben niet passen in een "chickimicki" boom?

Anoniem zei

Gelukkig dat ik niets weet van kerstboomtrends want mijn boom is gewoon klassiek; rood/ goud en met wat groen. Verder veel blingbling erin.

ilse zei

Mode of niet. Ik zie alleen maar graag rood en groen in een boom. Voor mij niet ieder jaar een andere kleur of thema hoor. Dus ik ben er zeker van dat ik de boom van je ouders wel zou waarderen.

Sabine zei

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die gewoon doet wat ze mooi vind. Trouwens vandaag in de winkel inderdaad de zwarte spullen zien liggen en ik vind het eerlijk gezegd toch maar raar, zwarte kerstbollen en slingers....