zaterdag 9 december 2006

Moeilijk (vervolg)

Gisteren belde hij om te zeggen dat ik zelf maar moest regelen en beslissen wat ik zou doen met de uitnodiging. Goed nieuws en slecht nieuws dus. Goed omdat ik zelf kies en hij mij steunt, slecht omdat hij zo wel weer de verantwoordelijkheid om mij afschuift.

Ik heb uiteindelijk besloten om te gaan, maar vroeger dan de andere uitgenodigden en op voorwaarde dat zijn ouders er niet zouden zijn en ik bij de kinderen bleef.
Zo kon ik vertrekken voor zijn andere broer met kinderen toekwam en liep ik niet het gevaar van mij gal tegen mijn ex-schoonouders te gaan spuwen. Want ik weet dat ik mij niet zou kunnen inhouden, maar wil dit niet met de kinderen in de buurt. De reactie van zijn tweede broer en diens vrouw wil ik ook niet horen. Nu niet en later ook niet.

De kinderen hebben cadeautjes, chocolade en koekjes gekregen, hebben pannenkoeken gegeten en waren blij. We hebben vrij algemeen over verschillende zaken gesproken, maar vooral over de kinderen en het nieuwe huis. Ze lijken oprecht contact te willen houden met de kinderen, maar zich ook zeer goed te realiseren dat als ze de kinderen nog willen zien, het via mij zal moeten gebeuren en dat als ik 'nee' zeg, ze bij hem ook niet moeten gaan klagen.

Ik besef wel zeer goed dat ik blij mag zijn dat ik op dit gebied wel steun krijg van hem. Want grootouders kunnen inderdaad bezoekrecht eisen en zeer moeilijk gaan doen. Ik denk niet dat ze het zo ver zullen drijven, want het 'wat gaan de mensen denken' gehalte bij hen is enorm. Dus zullen ze het met mij moeten regelen volgens mijn voorwaarden.

Waarschijnlijk dat ze daarom zo omzichtig met me omgaan. Het is een keer iets anders om in hun ogen 'de goeie' te zijn, ben dat zo absoluut niet gewoon.

Er staat 'super-veel-beter-dan-mij-lief' wat te wachten.

LOL

4 opmerkingen:

@nn zei

Zie je wel Sabine dat je op de goede weg bent! + blijkbaar heb je ook de goede beslissing genomen, tof.
Ik ben blij voor je dat het goed is afgelopen, je hebt er een goed aan overgehouden he!

Anoniem zei

goh, ge weet nooit, misschien vinden uw ex-schoonouders de "veel beter dan gij nieuwe" wel goed genoeg voor hem...... bij nader inzien... wat zijn de kansen dat zij ooit iets goed vinden??? Moest ik niet zo een slecht karakter hebben, ik zou medelijden hebben met haar. Ik vraag me af of de liefde zo groot blijft na de witte-broodsweken en ze de echte "hem" leert kennen. Dat + de "inlaws from hell" genoeg om uw biezen te pakken..

Anoniem zei

Awel, Sabine, leuk dat het bezoekje goed verlopen is. En ook leuk voor je kinderen dat zij nog aandacht krijgen van de "schoon"familie.

kastelke zei

Jij bent heel moedig, Sabine!