dinsdag 12 december 2006

Hulp

Hoe meer ik nadenk over wat ik allemaal in het huis wil doen, hoe meer ik besef dat het alleen niet gaat lukken.

Ik kan wel lampen kiezen en kopen, maar ze ook allemaal ophangen zodat ze ook nog aangaan als je op de schakelaar drukt...hmmm.
Het systeem om een dressing te maken dat ik bij Ikea wil kopen, is handig. Het nadeel is dat er daarvoor stangen in het plafond moeten worden vastgemaakt en dat de schuiven, planken en roedes ertussen gemonteerd moeten worden...dubbele hmmmm.
Ik weet welke gordijnenroedes ik wil, maar om die bij alle vensters ook deftig gemonteerd te krijgen, dat is iets anders. Ik ben niet erg goed in het op ladders staan en een boormachine is nu ook niet mijn favoriete spul.
Het tekort aan kastruimte in de smalle keuken, zou ik voor een deel willen oplossen door planken. Zo'n soort die vastzitten aan de muur, zonder dat je de steun ziet. De kinderen hebben die ook op hun kamer. Euh...alweer gaten boren...
Toen we de vorig keer verhuisd zijn, heb ik de nieuwe zetel en de boekenkasten zelf in mekaar gestoken. Daar heb ik geen moeite mee.
Maar nu denk ik dat ik drie dagen lang gaten moet gaan boren.

Ik ben dus op zoek naar Chinese vrijwilligers.
H komt al lampen ophangen, C heeft haar betere wederhelft al opgegeven om te komen helpen. J heeft dan weer de pech de betere wederhelft van mijn zus te zijn, dus die is er ook aan voor de moeite.

Nog iemand die zich verveelt en zo graag een beetje gaatjes wil boren en planken/fotokaders/lampen ophangen? Geef maar een seintje. Ik heb genoeg muren, lampen en planken voor iedereen!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zwijg !!! Heb daarnet een vouwgordijn opgehangen op Fien's kamer... zucht. Was effekes "vergeten" dat er ijzeren profielen achter de net behangen gyproc-wanden verborgen zitten. Ik heb dan ook twee gaten teveel geboord. Wel op te lossen met wat plaksel en een beetje behang, ziet lekker niemand, maar toch. Ik moet nu nog een gordijnroede hangen (zo voor een gordijn met ringen) en de bovenkant van het gordijn moet net 1cm onder het plafond zweven, maar toch nog mooi boven de bovenkant van het vouwgordijn .... wat trek ik me toch over het hoofd !!! Hoofd koel houden, zeker ??? Ik wil wel wat komen helpen, hier en daar wat gaten boren ben ik ondertussen goed in en dingen ophangen, electrisch of statisch gaat me ook wel af. Gyproc-wanden hebben geen geheimen meer, tegelen, schilderen en behangen, silicone-spuit hanteren, noem maar op. Je moet me maar bellen als het nodig is. Zoals je weet zit ik hier tot over mijn oren in de verbouwing (de laatste twee kamers !!!) en ondertussen hebben we ook een dak dat er de brui aan geeft, afwasmachine is "ontploft" gisteren en de plankenvloer op Tom's kamer moet er in tegen volgende week woensdag (komen ze de kasten plaatsen) maar de verwarmingsbuizen zitten nog niet in de vloer .....maar tegen januari zal ik wel tijd hebben hoor !!! In elk geval, Sabine, hou je niet in om te bellen, ik ben ondertussen "gerodeerd" !!!!!

Anoniem zei

Ik kan je het telefoonnummer van onze (gepensioneerde) klusjesman doorgeven? Dat is de enige 'handigheid' die ik in die zaken heb. LOL!

(en ik moet hier tegenwoordig posten als 'anonymous', mijn paswoord van Blogger wordt niet meer aanvaard, merkte het daarstraks ook al toen ik op het vorige bericht een commentaar wou geven)

Elke
http://kastelke.blogspot.com

Sabine zei

@G: Zijt ge zeker dat ge niet in 'The Block' woont?
Ik zal u wel bellen, ik kan van u duidelijk nog veel leren!

Anoniem zei

hahaha, was dat maar waar, kon er dan nog geld mee verdienen ook !!! Mss kunnen we samen deelnemen als de nieuwe "Dieter en Filip". "Moar menschen toch, tonze es toch tschuunste van al hé. Pure klassche en stijl !" LOL

ilse zei

Spijtig dat ik zo ver woon want al die dingen zijn voor mij supergemakkelijk hoor... Grapje, ik heb twee linker handen en zou ook alles moeten uitbesteden.
Ook van Geert moet ik niet veel hulp verwachten. Als die een gat moet boren loopt er gegarandeerd iets mis. Ofwel zit hij in het ijzer, ofwel komt de halve muur mee.. Zo heeft hij eens een gat in een electriciteitsdraad geboord waardoor we zonder stroom zaten en op zaterdagavond een electricien konden optrommelen.. Hij heeft ook eens het bad ontstopt in ons eerste appartement.. Het liep heel goed door tot plots de onderbuurvrouw kwam bellen met de mededeling dat er water bij haar binnen liep...
Dus wij zijn vrij hopeloze gevallen moet ik toegeven.
Ik denk dat je wel hulp en steun zal vinden van de je vrienden in de buurt en dat alles wel in orde zal komen.

Anoniem zei

ik heb ondertussen met J gepraat en hij wil helpen maar in ruil wil hij van H leren hoe men lampen ophangt