woensdag 13 december 2006

Doosje

Ik zou vrijdag met mijn zus op stap gaan om kerstcadeautjes te kopen. Omdat mijn ouders er niet zijn, zou ik de kinderen dan voor één keer boterhammen laten eten op school. Ik had mijn oudste gezegd om dit toch al vandaag tegen de juf te zeggen, komt ze mij daarnet vertellen dat dit niet kan. Pardon??

Ah neen. Als de kinderen op school blijven eten, moet je 2 weken op voorhand cash geld meegeven in een plastieken doosje (speciaal daarvoor, mag absoluut voor niks anders gebruikt worden!!!) met een (nog specifieker) briefje bij.
Mijn reactie was dat ze toch niet bleven eten, ze zouden zelf eten meebrengen. Ja maar mama, dat kan ook niet, want je moet betalen voor het gebruik van de refter en dat moet ook op voorhand met geld in het plastieken doosje!

Ze hebben hier blijkbaar nog nooit gehoord van een rekening die je met de kinderen meegeeft en waarbij je dan geld kan 'overschrijven' of 'storten' op een bankrekening. Pure science fiction. Veeeel te ingewikkeld. Wie weet of dat ook echt wel terechtkomt waar het moet...

Resultaat: ik mag vrijdag gewoon thuisblijven en volgende week tussendoor ergens cadeautjes gaan kopen ipv gezellig met mijn zus op stap te gaan.
Zucht.

Ik vraag me toch af wat ouders doen die plots echt dringend weg moeten. Bij de directeur gaan smeken om een plastieken doosje??

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Een 'baaldag' inlassen, en de kids meenemen op koopjesjacht?
Je mag toch drie of vier keer per jaar zelf een afwezigheidsbriefje schrijven? Wel: "Wegens persoonlijke/familiale omstandigheden kunnen mijn dochters niet aanwezig zijn."
(en ik zou zelf nog veel zin hebben om te schrijven: "Omdat ik geen twee weken op voorhand wist dat ik wegens onvoorziene omstandigheden andere verplichtingen had, kunnen mijn dochters niet aanwezig zijn op vrijdag".) (stout van mij, slecht advies, er zal hier wel iemand verstandiger reageren)

Elke

ilse zei

Elke, van mij zal je geen braver advies moeten verwachten, gelet op mijn recente ervaringen in het zwitserse onderwijs..
Sabine toch, ik kan me voorstellen dat je nu weer denkt : waarom ik toch?? Komende van een amerikaanse school is dit inderdaad onbegrijpelijk. Van een zwitserse school echter : heel begrijpelijk...

Anoniem zei

Is er geen enkele mama van klasgenootjes of een buurvrouw die tussen de middag de kinderen wil opvangen?
Twee weken van te voren, wat een ambtenarij zeg.

Anoniem zei

Misschien helpt het om een aangetekend schrijven in drie exemplaren twee weken op voorhand op te sturen ??? Komaan zeg ! Hoe kan je nu twee weken op voorhand weten wat je plannen zijn ? En wat als je plots ziek wordt, en de kinderen een paar dagen moeten blijven ? Troost je, er is veeeeel verbetering op komst ! In ons schooltje : de dag zelf 's morgens gewoon boterhammen meegeven. De kosten komen automatisch op de schoolrekening, no questions asked !!! Zelfs voor de avondopvang moet je enkel tegen je kinderen zeggen dat je wat later zal zijn zodat zij natuurlijk wel weten dat ze niet op je moeten wachten. Ze zijn heel flexibel, hoor. Nog even doorbijten. Geertrui

Anoniem zei

Stel: je bent werkloos, en vindt een job.
"Wanneer kan je beginnen werken, mevrouwtje? Want het is dringend hoor!"
"Oh, ik kan over twee weken wel beginnen. Ik moet namelijk eerst nog geld in het doosje van mijn kinderen steken, anders kan de school hen 's middags niet opvangen. En het duurt dus twee weken eer die centjes op de school 'verwerkt' zijn, zodat mijn kindertjes niet op straat gezet worden tijdens de middag, of aan de schandpaal genageld worden voor wanbetalers."
Ja wadde!

Elke

Anoniem zei

Is dat iets nieuws, moeten betalen voor het gebruik van de refter -zelfs als je je eigen boterhammen meebrengt? Vind ik vreemd hoor.