donderdag 9 november 2006

Rode lap

Maandag telefoon, 'hij': 'Ik had gezegd dat ik vandaag met de kinderen zou spreken, maar ik ben op terug weg van mijn werk (OM 17.30 AL?!?!?) en het is zoooo druk op baan (voor die 20 min die hij moet rijden....) én ik moet nog naar de apotheek (die ginder tot 21h open zijn) dus ik denk écht niet dat ik dat ga halen.....Ik ga écht mijn best doen, maar anders zal het misschien morgen zijn en ik ga proberen om voor de verjaardag van onze jongste in België te zijn. Want dat is toch belangrijk.
Whatever..

Dinsdag: niksmendalle

Woensdag sms om 17.22H 'Gaan jullie nu op msn komen of niet?' (Ik zat te kletsen en had mijn gsm niet horen biepen) Om 17.28h 'Ja, 't zal dan voor morgen zijn.'

Vandaag om 11.40h telefoon: 'Wat moet er nog in uw pakket, ik ga dat dan opsturen.' (euh, was dat zaterdag niet al vertrokken??? 'Dan' is inderdaad een zeeeeer ruim begrip.) Ik kom volgend weekend naar België, want dan past het voor mij en kunnen we naar de advocate gaan. Maar voor de verjaardag kom ik niet. Ik zal haar kadootje wel al meebrengen. (Had niks anders verwacht) En ik kom vanavond om 18h op msn, want morgen is het hier verlof en dan kan het niet.... (net zoals hij op 1 nov geen tijd had, zeker met super-de-luxe-veel-beter-dan-mij-lief naar het kerkhof geweest, terwijl hij zo tegen de kerk is.... Hij heeft enkel af en toe tijd op werkdagen en eventueel de zondagavond, weekend en verlof... vergeet het.)
Ik heb hem ook gevraagd of hij al naar de advocate gebeld had voor en afspraak. 'Hoe kan ik dat doen als ik niet met u heb overlegd!!!' Hij is écht veeel te goed.....Zo veel rekening houden met mij.....

Daarnet weer telefoon. Van de advocate. Om te vragen of we het ontwerp al gezien hadden en of we toch de gevraagde papieren konden opsturen.
Euh...Ja... Hij heeft u een mail gestuurd met opmerkingen bij het contract en hij zou vorige week de gevraagde papieren kopiëren en op de post doen. Ik kan dit niet, want die liggen allemaal ginder in het huis.
'Dan bel ik hem wel een keer' (HOERA!!!! Krijgt hij ne keer van iemand anders op zijne kop!)

Twee minuten later...Boze telefoon...
'We gaan die dag om zo laat naar de advocate. En ze heeft die mail niet gekregen. (oei, ze heeft de suggesties dus nog niet kunnen 'incorporeren'...) Ik spreek u vanavond. Tot dan.'

Ik word hier compleet onnozel van. Als ik alleen nog maar zijn nummer op het schermpje van de telefoon zie staan, wil ik al gillen. Zelfs als hij probeert 'vriendelijk' te doen en vraagt hoe het met mij gaat, want dat zijn 'indirect' nog altijd zijn zaken.... misselijk word ik daarvan. Hoe hij belooft dingen voor de kinderen te doen en toch weer voor zichzelf kiest. Hoe hij als de jongste vijf minuten iets grappigs vertelt, zegt 'Het gaat al veel beter met jou hé??'
Het werkt allemaal op mij als een rode lap op een stier. Ik word heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg

KWAAD.


2 opmerkingen:

kastelke zei

Sabine, verwacht niks meer van hem, dan kan het ook niet tegenvallen.

Anoniem zei

Absoluut waar wat Elke schrijft. Verwacht gewoon niets van hem (in positieve en negatieve zin) want anders kom je steeds bedrogen uit.