donderdag 9 november 2006

Moeke

Gisterenamiddag met de kindjes op bezoek geweest bij 'Moeke'. Dat was voor de verhuis onze onthaalmoeder, waar we nu nog steeds veel contact mee hebben. Ze heeft de kinderen echt gemist (heb ik meermaals moeten horen ;-)) toen we verhuisd waren.

Een ouder die een kindje kwam ophalen vond het blijkbaar 'raar' dat we nog steeds contact hadden, vooral na een tijd in het buitenland te hebben gewoond. 't Is toch maar de 'opvang'.

Omdat ik als zelfstandige werkte (6 dagen per week, een 60-tal uur, GOED ZOT!!!!), waren de kindjes nog heel klein toen ze de eerste dag bij Moeke kwamen. De oudste was 8 weken en de jongste 10. Bovendien waren ze daar 5 dagen per week, tot 18.30h 's avonds. Als er geen file was, want 'hij' ging ze toen halen. En vanuit Brussel is er altijd wel file.....
Voor mijn kinderen is dit altijd hun 'tweede thuis' geweest. Toen ze naar school gingen, bleven ze nooit na 16h, maar gingen gezellig 'naar huis', bij Moeke.... Tijdens de vakantie... bij Moeke. Waren ze een keer wat ziekjes...bij Moeke. Gingen wij de zaterdagvond een keer op stap dan gingen ze vaak logeren...bij Moeke! Kwamen we in de zomer naar België moesten ze zeker één nacht naar...Moeke.

Zij heeft de kinderen mee opgevoed en zien opgroeien, maar vooral veel liefde gegeven en er een heel sterke band mee gevormd. Volgens haar ligt daar het verschil. Dat veel moeders niet eens willen dat het kind een sterke band heeft met haar, want zij zijn toch de 'echte moeder' en zij zorgt 'maar' voor de 'opvang'.

Ik kan alleen maar heel dankbaar zijn voor alles wat ze voor ons doet (zelfs naar mijn gezaag luisteren). Want als ik zie hoe de kinderen zich daar nog steeds thuis voelen, dan kan ik daar alleen maar blij om zijn. Ze willen ook absoluut weer bij haar in de buurt wonen en ik kan ze geen ongelijk geven. Ik zal haar hulp trouwens geod kunnen gebruiken, om die twee te helpen opvoeden, alleen zie ik het mij soms echt niet halen....

En ja, ik ben hun 'mama' en dat is altijd speciaal, maar Moeke er extra bij, dat is pas luxe en niet 'maar' opvang!

4 opmerkingen:

ilse zei

Het lukt me eindelijk om een berichtje te laten. Heb veel problemen gehad ermee de laatste dagen.
Ik begrijp het toch niet hoor dat sommige ouders er problemen mee hebben, zie niet in waarom.
Als vroegere zelfstandige zijn onze twee jongens al vanaf hun zes weken naar de kribbe gegaan. Dus daar bestond ook wel een grote band met bepaalde kinderverzorgsters.

kastelke zei

Jij hebt een Moeke uit de duizend, lijkt me! Koester die maar goed!

Sabine zei

@Ilse: Had je enkel problemen op mijn blog, of in't algemeen bij blogger?

Anoniem zei

Geweldige instelling. Door deze visie geef je kinderen gewoon alle mogelijkheden op heel veel liefde. Een vrouw uit duizenden die Moeke.