maandag 27 november 2006

Pannenkoeken

De kinderen gaan hier net als vroeger ook naar de dansles. Elke week springen en swingen...

Een paar weken geleden kwamen ze thuis met een brief om zoveel mogelijk pannenkoeken te verkopen. 'Want de naaimachine is kapot mama! En dan kunnen ze geen kostuums maken voor de show!!En ze gaan zeggen wie er de meeste verkocht heeft!'

Hmmm.
Voor zover ik weet, zijn het moeders die de kostuums naaien, ik neem aan dat die niet allemaal een nieuwe naaimachine krijgen?? Maar wat mij nog het meeste stoort is dat de oudste groep een week vroeger al van deur tot deur is gegaan met pannekoeken om 'zoveel mogelijk' te verkopen. Ook oma en opa hadden er gekocht. Ik kan nu toch moeilijk de buren nog een keer aanspreken? Vind het sowieso vervelend al die verkopen. Als je een hele hoop tantes en nonkels hebt, gaat dat misschien nog, maar zomaar overal gaan aanbellen laat ik mijn kinderen toch niet graag doen.

Bon. Ik koop er, tante Yvonne is ook gezien (Ahja!! Ik koop ook Klaaskoeken van uwe zoon!!), Moeke wil dit ook wel doen en Sofie's kinderen lusten ook pannenkoeken (eentje toch).
Een naaimachine koop je er niet van, maar 't zal moeten genoeg zijn.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor hoeveel Kg klaaskoeken kan ik u noteren? En zijn dat er dan voor u 5 kg en nog eens 5 voor oma en opa?? Het is voor een kruip- klimtoestel voor de kleuters, toch veel toffer dan een naaimachine..
Ik heb nog geen bestelformulier, dat gebeurt mij nu anders nooit zie, maar ik ben er mee bezig..
Apropos die pannenkoeken wanneer krijg ik die dan? En kan ik ze invriezen??

kastelke zei

'k Heb ook een hekel aan zo'n inzamelakties, zeker en vooral al ze dan ook nog een ranking gaan geven van wie het meeste verkocht!
Deze ochtend het sponsergeld meegegeven voor het 'goede doel'dat zijn klas dit jaar steunt. wij hebben niet eens meer ouders aan wie we centjes kunnen vragen, en noch mijn man noch ik hebben broers/zussen. Om dat manneke toch niet met een lijstje met ocharme twee namen op naar school te sturen, 'verzinnen' wij dus twee andere namen (eigenlijk van vrienden van ons), en noteren die ook nog. Maar de centjes komen wel allemaal uit onze spaarpot.

Cindy zei

Ik kan het me niet laten om aan de deur te kopen van dappere mannekes en meisjes die regen en wind trotseren om met hun (al dan niet zelfgebakken) koekjes centjes in te zamelen voor een of ander nobel doel.
De laatste keer hebben ze me echter liggen gehad: ik heb in oktober een taart besteld (en betaald) tvv de missies of zoiets. De taart zou gebracht worden 10 november, maar tot nu toe staat het taartservies onaangeroerd te wachten op de inhoud...
Veiligst is dus om in de dichtste omgeving te leuren. Goed voor de lijn is iets anders natuurlijk. Als de pannenkoeken lekker zijn, mag je er voor mij ook wel opschrijven hoor! Zolang ik ze maar krijg LOL.