dinsdag 28 november 2006

Op z'n Amerikaans

Een vriendin die les geeft op de Amerikaanse shool waar de kinderen vorig jaar zaten, heeft me een referentie bezorgd. Ik had gevraagd naar een papier om aan te tonen dat ik gedurende die twee jaar ook wel gewerkt had, want zo niks doen komt duidelijk niet goed over op een CV.

Dit heb ik vandaag gekregen, een hele pagina vol. Ik geef jullie enkele stukken:

Sabine became well-known for her competent, capable and thoroughly comprehensive talents in the role of a substitute teacher. The ability to work in this role can be challenging. However, Sabine always did an exceptional job identifying the organization of the classroom, following the lesson plans established by the teacher and working with the students in a positive and productive manner.
...
She also substituted as a Speech Therapist. Sabine was incredible! Her skills in speech and language development were apparent from the first time she worked with the children.
...
Overall, she was one of our 'favorite' Teacher substitutes. Her positive, well-organized, professional and knowledgeable manner made her an invaluable asset to students and staff. For this and many other reasons, I would highly recommend her for consideration of any educational or other jobs she may apply.
...
She is truly a 'winner' as a colleague...
Anyone hiring Sabine would be extremely fortunate to have her knowledge, skills and work ethic as well as her endearing and deeply caring personality.

Ik moest lachen als ik het las, doet me denken aan de report cards van de kinderen. Maar ben ook best wel trots om dit bij m'n CV te kunnen steken. Ze gaan hier nogal raar kijken als ze dit te lezen krijgen.

Misschien moet ik er het zout ook maar direct bijgeven???

Of nee.... toch maar niet.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

geen wonder dat de US naar de haaien gaat. Je kan positef zijn, maar je moet natuurlijk niet overdrijven ;)

@nn zei

Maar toch wel plezant en erg bemoedigend he! Ik wed dat Sabine nu nogal haar best zal doen bij haar eerstvolgende job, moet ook wel want de verwachtingen zullen ook hoog zijn.

kastelke zei

Ach, als Belgskes zijn we dat niet gewoon, en zouden we het misschien liever wat minder 'superlatief' hebben, maar geniet er toch maar lekker van! Want één ding is duidelijk: ze vonden je niet slecht of waardeloos!

Anoniem zei

Men moet het gewoon met een korreltje zout nemen. En bedenk maar zo; als ze je niet goed gevonden hadden, was de aanbevelingsbrief /referentie nooit geschreven. Ze waren je tenslotte niets verplicht.