maandag 6 november 2006

Getrouwd (deel 2)

Gisteren ben ik dus vroeg genoeg opgestaan. Ik heb in plaats van mijn gemakkelijk zittende oude jeans, mijn merkkledij uit de kast gehaald en ben met 'mijn-dure-die-niet-mag-vervormen-handtas' vertrokken.

Toen ik bij het huis aankwam, stond er al een groepje mensen binnen en zat er nog een vrouw in haar auto te wachten. Die zag dat ik gewoon naar binnen ging (ze dacht misschien dat de eigenaar haar persoonlijk zou komen roepen?!?) en is mij dan maar zoals een schoothondje gevolgd. De hele tijd liep die achter mij aan. Bizar. De mensen die net vertrokken, wouden het huis al absoluut huren.

Ik dacht dat ik een appelflauwte kreeg. Niet alleen omwille van de 'concurrentie', maar omwille van het huis. Dat was een complete bouwwerf. Het was duidelijk een 'buitengewoon' huis... in de ogen van de verhuurder dan wel...
Die man was zeer symphatiek maar ongeloofelijk hilarisch. Ik stond in de tuin tussen omgevallen betonmolens, stenen en vuil naar de 'eindeloos uitgestrekte weilanden' (één aardappelveld) te kijken en hij sprak over 'buitensauna's' en 'jacuzzis' 'Daar kunde zooooo van genieten jong!!!' In de zeer kleine slaapkamers werd hij bijna lyrisch over 'bankirai terassen met ligzetels en cocktails', terwijl ik mij afvroeg hoe je kleren weghangt in een 'dressing' die maar 20 cm diep is....
Ik dacht dat ik in een VT4 aflevering van 'The Block' zat en wou vragen of hij geen 'hamam' kon regelen.... (Maar moet toegeven dat hij gelukkig toch wel meer stijl had dan die 'hamam-gasten')
Ik ben bewust langer blijven hangen dan de andere kandidaat-huurders, (waar mijn volgzaam hondje niet zo blij mee leek, ik denk dat ze mij opzettelijk in de gaten hield) en heb nog veel meer toffe voorstellen gekregen, over hoe ik de gevel in verschillende kleuren zou kunnen laten schilderen, of hopranken of druivelaars over de bouwvallige garage kon laten groeien (de garage zelf??? Nee die blijft zo...) We hebben bijna een half uur staan kletsen en ik mocht uiteindelijk mee beslissen over wat ik allemaal wou als 'afwerking', en dan zou hij de huurpijs gewoon 'herberekenen'.

Het goede nieuws??? Mijn opzet is gelukt. Die man zei dat hij het belangrijk vond om mensen met een 'zeker niveau' als huurders te hebben en zei dat hij dit wel onmiddellijk zag, door zijn goede mensenkennis. Ik mag het huis dus huren.

Het slechte nieuws??? Ook al wil mijn zus wel graag dat ik dit huis neem, zodat ze als er iets kapot is en de eigenaar moet langskomen, met een fles wijn en chips bij mij in de zetel kan komen zitten. Een avondvullend programma gegarandeerd.... Het huis gewoon de huurprijs niet waard is, er met de Franse slag aan wordt gewerkt, veel en veeeeeeel te klein is met twee kinderen en nooit in januari af zal zijn.

Ik heb er toch nog over getwijfeld, ik wil zoooo graag een huis, maar vandaag de fijne man gebeld om te zeggen dat ik het niet zou huren. Bleek dat de andere mensen al gebeld hadden, dus het nu wel weg is. Hij zei wel dat hij me zou bellen mocht hij iets ruimer hebben in de omgeving..... Dan ga ik zéker kijken, al is het maar voor de lol.

5 opmerkingen:

ilse zei

Erg toch wat ze durven schrijven en als je het dan zelf ziet..
Wel goed dat je opzet geslaagd is. Waarschijnlijk zal het nu niet lang meer duren, je hebt nu de tactiek te pakken..
Groetjes

Cindy zei

Wat een verhaal zeg!
Goed van de truc, spijtig van het huis zelf... Nog eens te proberen op het yessss-huis!

kastelke zei

Dit was dus een opwarmertje. Over naar het Echte Werk nu!
:-))

Anoniem zei

he wat jammer. Volgende keer beter.

kastelke zei

Ter inspiratie:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=6705&highlight=