donderdag 16 november 2006

Geheugenverlies

Mijn jongste moet nog 6 worden en het arme kind lijdt nu al aan geheugenverlies... zeer selectief geheugenverlies weliswaar.

Hoewel mijn beide kinderen al de waarheid achter het sinterklaasverhaal kennen, blijken ze er toch nog altijd enorm veel plezier aan te beleven. Dus had ik gisteren in de supermarkt voor elk een klein doosje met chocolade gekocht. Dan kon de Sint al een keertje voor 6 december komen.

Toen we gisterenavond aan tafel zaten, had ik iets nodig uit de kast. Dié kast waar ik de doosjes had weggestopt.
Mijn jongste: 'Hé mama!! Daar zit iets!! Chocolade van Kindersurprise, ik herken die blauwe kleur!!' Ze had exact 4 cm² centimeter van het karton gezien.... 'Maar nee, daar zit niks.' ' Jaaaawèl!!! Ik heb iets gezien!'
Dan maar toegegeven, ze zou me toch niet geloven... 'karakter' weet ge wel....

Een half uurtje later.
'En mogen we dan vandaag onze schoen zetten??'
'Maar schat, ge weet al wat er gaat inliggen, da's toch geen verrassing meer.'
'Oh, maar mama, dat ben ik al laaaaaaaang vergeten!!! Ik weet heeeelemaaaaal NIKS! Ik heb heeeeeelemaaaaal NIKS gezien!!! Welke kast??? Wat gezien???'

'Zal ik dan nu mijn schoen gaan halen mama?'

Geen opmerkingen: