maandag 13 november 2006

Driftbuien

Vannacht meer dan een uur in de badkamer gezeten met mijn 'geconstipeerde' jongste.

We zagen het de voorbije dagen al aankomen en hebben nog geprobeerd om met siroop de natuur een handje te helpen. Haar vooral niet dwingen, want hoe meer je ze tot iets aanzet, hoe meer mevrouw gaat tegenstribbelen. Maar het mocht niet baten.
Toen ik ging slapen, was zij nog wakker en ik ben om het half uur mogen opstaan omdat ze buikpijn had..... Tot ik het na twee uur beu was en haar op het toilet gezet heb.

Hysterische huilbui met als gevolg dat het hele huishouden wakker was. Ik heb heel kalm alles geprobeerd, maar juffrouw kon en wou niet... Oma is uiteindelijk ter hulp geschoten met een laxeermiddel. We hebben haar kunnen overtuigen om het te laten opspuiten (zal ook geen tweede keer lukken...)
Terwijl je normaal moeite moet doen om dit lang genoeg op te houden zodat het kan inwerken, zaten wij meer dan een kwartier later nog altijd onverrichter zake in de badkamer. Karakter heeft ze wel.
Uiteindelijk was ze zo boos en zo hard aan het wenen dat ze haar sluitspier niet meer onder controle had en de 'verlossing' er eindelijk kwam... Doodmoe en met betraande wangetjes heb ik haar weer in bed gelegd.

En deze morgen.... Weer een driftbui omdat de bloes die ik haar gaf om bij haar rokje aan te doen niet naar haar goesting was. Huilen, stampen, tieren, brullen..... Niet makkelijk om kalm te blijven als je op tijd op school moet zijn. 'Time out' en haar negeren is allemaal goed en wel, maar duurt veeeel te lang.
Na een gevecht van een half uur, heb ik gewoon besloten haar thuis te houden en terug in bed te leggen. Waar ze nu als een prinsesje ligt te slapen.

Kinderen....zucht.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe herkenbaar .... waarom wilden we nu ook weer met z'n allen kinderen?!?
Geertrui

Anoniem zei

zou ze dat karakter van "hem" hebben? Zeker niet....

Anoniem zei

schijnbaar zijn pruimen goed tegen constipatie. Dus vanaf nu variatie op het thema: konijn met pruimen, pruimentaart, pruimenconfituur... oeps nu al geen inspiratie meer of ik moet konijn beginnen vervangen door kip - varken - rund - vis.....