zondag 12 november 2006

Computer

Ik kreeg bij het opstarten van mijn blog al een paar keer de vraag om over te schakelen naar een nieuwe versie van Blogger.

Gezien mijn non-kennis van computers, 'hij' deed dit allemaal, zag ik dit niet zo goed zitten. Vooral toen ik las dat aspecten die je aan de template veranderd had zouden kunnen verloren gaan. Niet dat ik zo'n spectaculaire aanpassingen had aangebracht, maar die links, klok en tellers er op krijgen was voor mij al een prestatie, gezien je de html codes toch op de juiste plaats moet krijgen.

Gisteren probeerden ze mij met een ander middeltje te lokken. Het uploaden van je posts zou veel makkelijker gaan. Geen gespannen wachten meer om te zien of-ie d'er nu wel of niet opgeraakt...geen draaiend streepje meer om naar te zitten kijken en geen tergend traag stijgende percentages...... Dat deed het hem. Ik kan dit ook alleen!

Dus heb ik vol goede moed op het icoontje geklikt, heb even mijn hart vastgehouden, toen ze me meldden dat ik niet meer terug kon naar de 'oude' versie, een google account aangemaakt (vraag het mij niet, waarom dit moet werd wel uitgelegd, maar is compleet aan mij voorbij gegaan...) en mijn blog overgeschakeld.

Wat blijkt? Deze versie is voor 'dummies' gelijk ik. Geen html codes meer waartussen je moet gaan zoeken om een link erbij te plaatsen, maar vakjes die je heen en weer kan slepen om ze te verplaatsen op je blog. Heel simpele knopjes om kleurtjes en lettertypes te kiezen.
En ik ben er zelfs in geslaagd om tussen de html code van de 'oude' versie de tellers te kopiëren en op de 'nieuwe' blog te plaatsen, zonder er een eeuwigheid op te moeten zoeken.

Yes!! Al is het maar een kleinigheid, we gaan erop vooruit! En een post publishen... aaaaah... zaaa-lig snel.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziede wel dat je dat zelf kan? Vanwaar denk je dat "hij" dat allemaal geleerd heeft??? Juist "trial and error" en veel boekskes lezen. Dus moet je gewoon dingen proberen en zien wat er gebeurt. Mijn standpunt tegenover computers is dezelfde als die dat ik mijn klein mannen wil meegeven.... van alles dat kleiner is dan jij hoef je geen schrik te hebben. PC's zijn helemaal niet groot en jij hebt de macht om ze uit te zetten.... Juple las deze opmerking en geeft me gelijk maar hij maakte wel de opmerking dat PC's stroom hebben ... ;)

kastelke zei

Sabine, ik ben jaloer! Ik wil dat ook! Ik heb hier al uuuuuuuuren zitten doorbrengen met die k***e html-codes waar ik ook niks van kende! In 'mijnen tijd' wat informatica nog floppy's formatteren en dos. :-(
Ik hoop dat Blogger mij dus ook heel spoedig gaat vragen of ik zo'n gebruiksvriendelijke site wil, nu ik van jou weet dat dat niet bijt, zeg ik onmiddellijk 'ja'!

ilse zei

Awel Elke, omdat ik het gelezen had van Sabine, heb ik de stap gewaagd.
Anders zou ik het helemaal nooit gedurfd hebben want ik slaag er altijd wel in om alles kwijt te zijn..
Dus bedankt Sabine.