woensdag 22 november 2006

Dip

Ik zit in een ongelooflijke dip.

Natuurlijk ben ik opgelucht dat ik eindelijk een huis gevonden heb. Maar 'blij' omdat ik eindelijk mijn 'nieuwe leven' mag beginnen??? Vergeet het. Ik zie er als een berg tegenop. Zoveel stelt dat 'nieuwe leven' anders ook wel niet voor.
Huis inrichten, spullen kiezen...pfff. Ik heb er eigenlijk geen zin in. Dan denk ik nog niet aan alle formaliteiten die geregeld moeten worden.
De school zoeken is hetgene waar ik nog de meeste motivatie voor vind, omdat dit voor de kinderen is.

Zucht. Ik wou dat ik evenveel vertrouwen had als degenen die mij altijd voorhouden dat alles goed komt. Zou wel eens willen weten hoe jullie daar zo zeker van kunnen zijn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je moet vertrouwen hebben, anders rest er niets meer.
Neem het van mij aan, alles zal goed komen.
Ik weet het uit ervaring, wel een andere dan jij nu hebt, maar een dip is een dip en een berg problemen blijft een berg problemen
Probeer u op te trekken al elke overwinning en minder na te denken aan de dingen die tegenzitten. Uiteindelijk zal je meer en meer dagen hebben waarop je plots merkt dat je gelukkig bent.
In ieder geval, je weet, als ik kan helpen moet je het maar zeggen. Ik ben heel goed in shoppen..., iets minder in organiseren, maar ik ben bereid om te leren.. Ik zal er ook voor zorgen dat morgenavond drank koud staat..

ilse zei

Ik kan je begrijpen hoor. Die nieuwe start is ook weer het oude achterlaten, hetgeen toch nooit je bedoeling geweest is eh.
Jij hebt er inderdaad niet voor gekozen.
Niemand kan er zeker van zijn dat alles goed komt, maar meestal is dat wel zo natuurlijk. En ik denk dat dat zeker ook bij jou zo zal zijn.
Kop op.

Anoniem zei

Als het helpt: ik ben altijd kandidaat om te helpen bij het inrichten...en je mag ook altijd tegen me "zagen".

kastelke zei

Sabine, de laatste tijd zeggen mensen tegen mij ook wel eens dat het allemaal wel goed komt, en dat ik vertrouwen moet hebben, dat het allemaal wel goed komt. En dan vraag ik me ook af of ze daar wel zeker van zijn, en hoe zij daar zo zeker van zijn want zelf zie ik helemaal geen 'lichtje aan het einde van de tunnel'.
Maar toch zeg ik ook tegen jou dat het allemaal wel in orde komt. Als je volgend jaar rond deze tijd terugkijkt, dan ga je verschieten van waar je op dat moment staat! Je hebt een heel mooi huis, spiksplinternieuw, je kan het helemaal naar je zin inrichten (en in januari komen er nog allerlei koopjes die je daar bij kunnen helpen, hahaha).
Nog even op de tandjes bijten!

Anoniem zei

Nee, ik ben daar niet zo zeker van, maar je hebt geen andere keuze, je kinderen weet je!