donderdag 19 oktober 2006

Beetje zon

De zon heeft vandaag letterlijk en figuurlijk geschenen.
Ik ben met een vriendin de stad ingetrokken. Samen gegeten, mijn hart goed gelucht, gewinkeld, koffie gedronken, een broek voor mijn oudste gekocht... Maar vooral ook gelachen en af en toe over andere dingen gepraat.

Ik merk dat ik meer en meer een gesprek kan voeren dat voor één keer eventjes niet over de scheiding gaat. En al komen we er toch altijd weer op terug, via de kinderen of andere punten, heel af en toe gaat het er niet over of kan ik er grapjes rond maken. Toen we een paar weken geleden afspraken, had ik het veel moeilijker en moest ik moeite doen om niet telkens te beginnen wenen.

Alleen bij het naar huis gaan, heb ik het vaak nog lastig. Weten dat zij naar haar gezin gaat, vanavond haar echtgenoot ziet, iemand heeft om dingen mee te delen... ik gun het haar van harte en ben toch jaloers.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed zo Sabine, zo zal er af en toe wat meer zon schijnen, dit schrijven doet je goed en dat heeft deze aangename uitstap voor je bewezen.
Dat zij naar haar gezin gaat en jij naar je ouderes en je kinderen, daarvan weet je dat dit tijdelijk is en voorlopig het beste is in deze situatie wat je kon overkomen. Er komt een tijd dat je weer op je eigen benen zult staan, met of zonder man, dat maakt niet uit, nu ligt je leven dubbel overhoop, 1.door de scheiding, 2.door je terugkerende culture shock in Belgie en dan nog eens bij je ouders, wat dit laatste nog moeilijker maakt.
Je komt er wel, 'met tijd en boterhammen'.a.

Cindy zei

Tof dat je een leuke dag hebt gehad! Zal wel deugd gedaan hebben om zo je gedachten (deels) te kunnen verzetten.
Shopping extravaganza nog eens overdoen? Ik geef me op als vrijwilliger! :-).

kastelke zei

Sabine, bedankt voor het mailtje dat je me stuurde, én de link naar je nieuwe blog. Hij staat al in m'n lijstje, zodat ik regelmatig even langs kan komen.
Als wij nou allemaal een zonnestraaltje in onze gedachten naar jou sturen, dan kan het zonnetje je dagen nog heel veel verwarmen!
En bedenk dat, als jij naar huis gaat, je naar je twee prachtige kinderen gaat, en dat je een thuis hebt waar je welkom bent, en waar ze je graag zien!

ilse zei

Hoop dat het zo stilaan beetje bij beetje beter gaat. Toch al een goed begin eh.