vrijdag 11 januari 2008

Nieuw speeltje

Woensdag heb ik na lang sparen en er nóg langer over nadenken een Nikon macro objectief gekocht.

Het resultaat is, dat ik nog nog meer achter mijn camera plak dan ervoor. Alles wordt vanaf nu vereeuwigd. (alé... toch bijna alles). Ik kan niet wachten tot het 's avonds minder vroeg donker wordt.
En ik heb ook meteen mijn thema voor de examenopdracht, die stress-oh-stress al binnen twee weken UITGEPRINT moet worden afgeleverd. Niks geen foto's raprap op maandagavond of dinsdagmiddag maken en vlug op de usb-stick smijten dus. 't Was deze week toch effe stil in de les toen we dit te horen kregen.

Mijn opdracht worden huis-tuin-en-keuken foto's. Oftewel, wat voor fotogenieks slingert er hier allemaal rond. Eigenlijk vooral omwille van praktische overwegingen. Ik heb gewoon de tijd niet om een paar dagen op stap te gaan voor foto's.

Iets in deze stijl zal het worden denk ik. Maar dan liefst wél goed scherpgesteld. Ik ga nog wel een keer op Flickr rondneuzen om inspiratie op te doen. Macrofoto's genoeg te vinden daar.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke foto, at je pasta die dag?

Anoniem zei

Voilà, nog eens bijgelezen. Weer leuke foto's trouwens (ik ben benieuwd naar de andere).
Grts, JB

Blue zei

Pasta? ik dacht aan een rasp :-)
mooie foto!

Anoniem zei

"sparen," zoals in "met de solden niet buiten gemogen?" lol

Ben al benieuwd om te zien volgende zomer wat voor beestjes er allemaal in je tuin rondkruipen. ;-)