maandag 1 oktober 2007

Vroeg

Ik weet wel dat kinderen steeds vroeger met alles beginnen, maar toen ik de fijne leeftijd van 9 of 10 bereikt had, was mijn lichaamsgewicht wel het minst van mijn zorgen.

Vandaag de dag dus niet meer.
Oudste is vorige week thuis gekomen met de mededeling dat ze dik is. Ze heeft dikke billen, een dikke buik en wat weet ik nog allemaal niet.

Merci aan de pestkoppen (die alweer gestart, maar op't matje geroepen en alweer gestopt zijn, voor zolang het duurt...ik ga jullie niet met de details vervelen) die blijkbaar niks beter vonden dan haar nu met dit soort commentaar te bekogelen.

Oudste heeft de pech in een gezin met graatmagere zus en magere moeder, die dan nog alles mogen eten, te wonen. En ja, ze is iets molliger...maar dik?!? Ze eet praktisch geen snoep, drinkt water en zelden frisdrank, maar 't kind eet zo graag. Ze vindt alles zo lekker....
Ik heb haar bmi berekend en ze valt (niet eens nipt) binnen de gezonde scores. Ze draagt een gewone maat kleren voor haar leeftijd, alleen niet alle modellen. Maar breng haar nu maar een keer aan't verstand dat ze inderdaad niet zomaar alles mag gaan eten, want te dik is ongezond, maar dat dieeten nu ook niet goed of zelfs nodig is, zonder er een anorexia-patiënt aan over te houden.

Ik weet in ieder geval weer waar mijn dagen mee te vullen. Gelukkig maar. Anders zou een mens zich nog gaan vervelen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

En hier kan ik een favoriete T-shirt of broek niet eens uit circulatie nemen zonder dat er discussie aan te pas komt. Zelfs al vallen er langs alle kanten gaten in. Je zou soms denken dat 't pas zal stoppen als 't laatste haartje grijs is... ;-)

Anoniem zei

Hallo,
Ik kom hier via Joe Bradley terecht en heb een hele tijd zitten lezen. De manier waarop je schrijft vind ik héél leuk. Ook is er een groot stuk herkenning in jouw blog. Ik kom zeker terug en als je d'r niks op tegen hebt zet ik je bij mijn favo's.
Prettige dinsdag nog hé !

Breeg zei

Tja, het is al dansen op een slappe koord (kinderen en eten, echte of ingebeelde gewichtsproblemen) en die pestkoppen doen er al helemaal geen goed aan natuurlijk. Die mikken sowiezo op de zwakke punten. Veel succes ermee !

Sandrissimo zei

In mijnen tijd begon die zever pas in 't middelbaar...

Anoniem zei

Eigenwaarde, relativeren en je niet uit het lood laten slaan. Iets waar iedereen mee geboren zou moeten worden en dat nooit verdwijnt. Helaas.

Satin13 zei

Bij mijn oudste was het jaren andersom; zij werd gepest met het feit dat ze te mager was. Nu is ze 15,5, 1.70m en weegt ze nog steeds geen 50 kilo. Anorexiageval, heks, knexx, trommelstok... het zijn maar enkele van de prachtige etiketten die ze opgeplakt kreeg. Nu zit ze op kunsthumaniora en nu pas heeft ze het gevoel ergens bij te horen. God, waat haat ik de eenheidsworst die tieners heet. Iedereen ziet er hetzelfde uit, zegt hetzelfde, heeft dezelfde mening, en o wee als daar wat van af wordt geweken! Ik zou de dag van vandaag niet graag een tiener meer zijn.....