donderdag 11 oktober 2007

Oma en Opa

Ze zullen het geweten hebben dat hun vakantie gedaan is. De kleinkinderen hebben precies afgeproken om elk om beurt ziek te worden.

Jongste voelde zich deze morgen niet helemaal in orde, maar leek niet echt ziek... tot de secretaresse mij belde om haar te komen halen. Blijkbaar vond zij tot 16h met een brakend kind in haar bureau zitten geen goed idee. Pfff. Zo flauw.

Dan maar mijn boeltje gepakt en naar school vertrokken, zoekend naar oplossingen, want onbetaald verlof nemen lukt deze dagen echt niet. Omdat een aantal dingen vandaag moesten zijn afgewerkt, omdat ik al een halve dag minder werk, én omdat mijn portemonnee na gisteren 2.5 uur in de garage wachten op mijn auto-in-onderhoud-met-nog-wat-mankementen een ferme deuk heeft gekregen.

Oma en Opa zijn weer de reddende engel.
Thuis Jongste in de zetel geïnstaleerd, vlug wat kleren en knuffels ingepakt en Opa stond er al. Klaar om de zieke mee te nemen en te 'bekukkelen'. Zo zal ze zich vlug beter voelen.

Terug op mijn werk kreeg ik de vraag waarom ik mijn vader 150 km laat rijden als de andere grootouders op 10 minuten van mijn deur wonen.
Dacht van er goed aan te doen, niet op de vraag te antwoorden, maar mijn blik zei volgens smurfin-baas alweer meer dan woorden ;-)

Moet misschien mijn pokerface toch nog een beetje oefenen...

Nah. Toch maar niet.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben nochtans zeker dat die brave mensen dat ook graag willen doen...

Anoniem zei

A working mom's nightmare; een ziek kind. Hopelijk kanpt ze snel op. En wat een kanjers die opa en oma.

Anoniem zei

Die oma's en opa's toch he :-)
Nog even zeggen dat je een leuke blog hebt, leest als een trein..hopelijk doe je nog lang verder..SUCCES!

Anoniem zei

Tja, als werkende ouder, heb je zeker de opa en oma's nodig. Ik hoor het op mijn werk ook geregeld om me heen. En wat ontzettend lief, dat ze dan ook direct voor je klaar staan !! En ook ik haal bij Elsie aan, je blog leest heerlijk, moest ff een inhaalslag maken, maar je schrijft echt heel beeldend !!