zaterdag 14 april 2007

Shoppen

Zalig, shoppen met mijn zus en nu een glas wijn in de tuin bij mijn ouders. Meer moet dat niet zijn.

Ik heb een aantal heel leuke dingen gevonden en wat nog toffer is, tegen een zeer verlaagde prijs. Dat ze in Outlets meestal spullen van het vorig seizoen verkopen, kan mij echt niet schelen. Een jeans is voor mij een jeans, van dit seizoen of vorig...pff speelt geen rol. Net zoals met topjes en t-shirts. Ik vind veel merkkledij mooi, maar kan er echt niet het volle bedrag aan geven. Meer dan 100 Euro voor een topje met spaghettibandjes vind ik toch wel héél erg overdreven. Als ik het voor een fractie van die prijs kan kopen, laat ik het wel niet liggen.

Ik vind niet zo makkelijk kleren die passen, maar had vandaag toch wel geluk. Het gezicht van de verkoopster, die mij met een veel te grote linnen broek zag staan en vroeg welke maat ik had genomen, was goud waard toen ik zei dat het maatje 34 was. Ze wist even niet wat zeggen, tot ze dan maar antwoordde dat ik het bij de katoenen broeken zou moeten houden.

Vaak beseffen mensen niet dat je als magere persoon ook niet zo gemakkelijk spullen vindt die passen. Broeken vallen van mijn heupen, of staan als ze daar wel passen, kilometers van mijn rug af. Mijn zus zegt dan dat ze er zand in kan kieperen ;-)

Nu gezellig eten (vooral omdat ik het zelf niet heb moeten maken!). Ik blijf met de kinderen nog een nachtje hier, morgen nog genieten van het mooie weer en dan naar huis, want maandag begint alweer de school.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Shoppen... Ik heb het ook afgelopen dagen gedaan, met zus en ma! Heerlijk! We hebben er ook zo van genoten...

Mijn zus heeft ook maatje 34 (of zelfs minder) maar had toch niet veel moeite om kleren te vinden. Ik heb zelfs de indruk dat in de winkels de hele kleine of de hele grote maatjes bleven hangen. Of is dat slechts een indruk?

Ik kan ook absoluut niet veel geld uitgeven aan kledij. Daarom vind ik het zo leuk dat de kledij hier zo goedkoop is! Dat zal wel tegenvallen als we ooit terug naar Belgie keren...

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Anoniem zei

Shoppen - zucht. Wat kunnen daar toch van opkikkeren he!! :-)
groetjes,
Annelies
www.honeheke.com/annelica

ilse zei

Zalig toch om eens goed te kunnen shoppen en ook ik ben een grote outletfan hoor. Ik ben het helemaal met Hilde eens dat de uiterste maten er altijd nog hangen en middenmaten allemaal eerst weg zijn.

Anoniem zei

Ik heb niet gezegd dat ik er zand ik kan kieperen!!!!!!!!! Is dat mijn dank om uw duizenden zakken te dragen???????

Anoniem zei

Ben met mijn zus ook "even" Maasmechelen binnengewipt... Hohoho !! Daar mag je echt niet te veel geld meenemen, of hopla ! Heb reeds spijt dat ik dat éne paar sandalen niet heb meegenomen (wegens nog geen kleren voor de communie gevonden ....) en die éne halsketting van Dyrberg/Kern heb laten liggen (wegens al een ring en twee paar oorbellen, en een halsketting, en, en, ... gekocht). Maar het was PRETTIG !!! Zeker nog even over te doen ! Heb een lichtgeel katoenen truitje van Mer Du Nord op de kop kunnen tikken voor 20 € (normale prijs : 92 €). Echt, dat is leuk. De spullen die nog te duur zijn (en er uit zien als ondergoed) laat je gewoon links liggen. Nu nog zoeken naar kleren voor de communie... dàt is pas corvee !!!