zondag 18 maart 2007

Uit eten

Vorig jaar gingen we elke zaterdagmiddag met de kinderen uit eten. Keuze genoeg aan kindvriendelijke restaurants waar je zeer lekker kon eten en nog goedkoop ook.
Nu willen de kinderen dit natuurlijk ook doen. Liefst ook naar een 'restaurant' waar ze tekeningen krijgen en kunnen spelen. Het eten komt duidelijk maar op de tweede plaats. Tot nu toe heb ik twee keer toegegeven en zijn we in de Pizza Hut (hoera!!!) en McDonalds (dubbele hoera!!) terechtgekomen.

De eerst keer viel het mij onmiddellijk op dat de helft van de tafels gevuld was met vaders en kinderen. Zelfs meer dan de helft, want van de 6 tafels die ik kon zien, waren er 4. Waarvan één 'papa' dan nog steeds zeeeeer breed naar de bediening lachte....
En ook gisteren zag ik dit weer. Niet zo uitgesproken (waarschijnlijk omdat het eten van de Mc iets populairder is dan de Pizza hut?) maar toch voldoende (5 van de 10 tafels) om op te merken. Eén vader was duidelijk al geroutineerd, want die had zijn boek mee, om te kunnen lezen terwijl de kroost zat te eten. Een andere zat 'gezellig' de krant te lezen en liet de kinderen in het speelhoekje rommelen. Nog een extra koffietje, want 't is toch zo fijn...

Ik heb me ook rap achter een krant verstopt, want vreesde na enkele blikken, dat mijn nieuwsgierig rondkijken ook wel eens anders kon worden geïnterpreteerd ;-) Nadat de kinderen een kwartiertje de glijbaan op en af gekropen hadden, heb ik me uit de voeten gemaakt.

Ik had visoenen van wat mijn kinderen bespaard blijft, mij gerealiseerd dat de mensen misschien wel denken dat ik een moeder ben die haar kinderen alleen in het weekend ziet en er dan nog niet eens deftig voor kan koken (lol) en ik weet nu zeker dat ik dit écht niet vaak zal doen. Of toch niet meer op zaterdagmiddag.

Maar ik weet nu ook dat als je écht heel erg op zoek bent naar iemand, je gewoon de zaterdagmiddag in een fastfoodketen moet gaan zitten, geen VTM bij nodig!

4 opmerkingen:

kastelke zei

LOL! Zo had ik het nog nooit bekeken.
MacDonalds... We komen er zelden, maar voor die MacFlurry zou ik een moord doen. Alhoewel, enkele weken geleden passeerden we er nog eens, snel langs de drive in voor een Flurry, bleek dat ze die met kokos niet meer hadden. En ik dacht dat ze de speculaas ook niet meer hadden, maar daar ben ik niet zeker van.

@nn zei

Haha...
Wel herkenbaar. Je weet, voor wij verhuisden was ik ook altijd alleen met de kinderen, omdat hij heel erg veel in het buitenland was. De weekdagen vond ik niet erg, maar de weekends tekenden zich toch steeds door wat jij nu beschrijft. Ik met de kinderen overal en altijd alleen met hen op stap, mc.donalds of de speeltuin, maakt niet uit, maar telkens voelde ik me een stukje bekeken als 'alleenstaande' mama, en inderdaad, kwam het al eens voor dat er een papa ook alleen met zijn kinderen er was, had ik een zeer ongemakkelijk gevoel alsof ik op zoek was. Bah. Die blikken. Die mannen denken ook aan anders niet!

ilse zei

Geweldig grappig Sabine. Wist niet dat McDonalds op zaterdag eigenlijk een rendez-vous oord is.
Mama's met kinderen alleen bekijk ik nooit als alleenstaand. Van papa's in het weekend denk ik het inderdaad heel vaak.
Zal wel zijn omdat ik er ook vaak alleen mee opstap ben zeker.

Anoniem zei

Tja het hoeven natuurlijk niet altijd alleenstaanden te zijn. Misschien wil moeders gewoon even rustig winkelen en laat ze papa en de kids bij MC. achter. Eerlijk gezegd deed ik dat ook wel eens.