dinsdag 27 februari 2007

Vasten

Mijn jongste deze morgen aan de ontbijttafel:

'Mama, het was gisteren wel zo'n speciale dag voor jezus. Zo met van die dingen die rond zijn hoofd vliegden. En nu mag je geen choco eten, dus ik neem salami.'

Ik: 'En ga je dan de hele tijd vasten? Dan mag je ook geen koeken meer eten.'

'Euhh??? De juf zei snoep!' (Simpel voor haar, wat al dat suikerzoets vindt ze niet eens lekkker.)

'Nee schat, dan mag je tot aan Pasen geen snoep of choco en ook geen koeken eten.'

'Hoe lang is dat dan?? Twee keer slapen of zo??'

Mijn oudste: 'Maar nee kieken! Veeeeeel langer, wel 40 keer of zo!'

'Euh... mama, ik ga dan misschien zo voor 1 week vasten denk ik. Zou dat geen goed idee zijn? Da's toch ook al lang genoeg eh??'

'En...oh ja mama, ik begin wel van gisteren erbij natuurlijk!'

Lol.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

LOL

ilse zei

Schitterende kinderlogica.
Genezen?

Anoniem zei

Prachtig, de logica van een kind.

Anoniem zei

Dat is nu zo leuk aan een weblog : die momenten kan je opschrijven en voor altijd bewaren... Stel je voor dat ze dit binnen 10 jaar terug lezen! Heerlijk toch!

En mag chocomelk?

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info