maandag 18 december 2006

Moe

Ik ben moe.
Niet dat ik vandaag fysiek zoveel gedaan heb, maar psychisch wel.

Deze voormiddag met de kindjes naar hun nieuwe school geweest. Ze zijn super-enthousiast. Zouden het liefst van al 'NU NU NU' daar al gaan.
Ik heb even met de juf van mijn jongste kunnen praten en die had onmiddellijk veel begrip voor de situatie. Ze staat wat achter op gebied van rekenen, maar toch wou ze niet dat ik in de vakantie te veel met haar ging werken. Zij zou er wel wat extra aandacht aan geven in januari.
Toen ik vertelde dat ze nog regelmatig verdrietig is, zei ze ook dat ze hierin zo veel mogelijk ging helpen, 'de bedoeling is in de eerste plaats toch dat je dochter zich goed voelt, dan komt de rest ook wel in orde'.... Fijn toch om zoiets te horen. Het geeft in ieder geval veel moed.

De oudste mocht zelfs in de klas blijven terwijl ik de papieren ging invullen en heeft op de speelplaats haar vriendinnetje dat in de kleuterklassen bij haar zat (op een andere school ) gezien. Toen we vertrokken had ze al 5 vriendinnen...dat komt dus ook wel goed ;-)

Daarna als verrassing nog naar het nieuwe huis geweest. Nu hebben ze dit ook gezien en zitten ze vol wilde plannen over hoe ze hun kamer gaan inrichten. Het feit dat ze alles 'wat klein' vinden, zal zo ook wel vlug overgaan. In vergelijking met waar we vorig jaar woonden, is alles wel klein. Ik denk vooral aan het feit dat ik nu geen 3 dagen per week een huishoudster heb...
Wel grappig om mijn oudste te horen zeggen waar ik alles moet zetten en hoe 'we' het gaan organiseren... Ze is duidelijk niet van de melkboer.

Om 17h bij de notaris om de akte van de EOT te gaan tekenen. Ambetante vent. Gelukkig was onze advocate daar ook, die is tenminste menselijk en symphatiek, raar dat zij deze man heeft aangeraden. Hadden we alles bij die notaris moeten regelen, dan denk ik niet dat we al zo ver zouden gestaan hebben. Maar we moesten blijkbaar langs de notaris omdat er onroerend goed aan te pas komt. Pfff. Hij was al niet tevreden dat we hem niet betrokken bij de verkoop. Ik gun hem geen extra geld.
Na een uur tekst voorlezen, zei die man gewoon plataf 'En hoe denken jullie hier te betalen?? Dat is dan 1000 Euro.'
'Hij' zei zeer koeltjes 'Elk de helft, zoals voorzien' en toen ik zei dat we met een overschrijving zouden betalen werd er al gezucht. Als die man verwachtte dat ik met 500 Euro op zak loop, had hij ons maar moeten verwittigen.

Bon, de papieren zijn getekend. Nu nog twee keer naar het gerechtshof en de kous is af. Eigenlijk ben ik wel blij dat het redelijk vlot verlopen is. Zo'n sessie is echt slopend, 4 keer was voor mij genoeg. Wat moet dat dan zijn als je niet overeen komt en maanden aan een stuk ruzie zit te maken.

De opmerking van de advocate hierop was 'Je moet dat wél kunnen zonder ruziemaken.' Ik heb het maar als een compliment genomen, want ik had er een nodig.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is ook een compliment Sabine. Het is zeer logisch dat je mentaal op bent. Je moet je er toch maar door heen slaan.
Nog even en dan kun je het boek echt sluiten....
Wendy

@nn zei

Ik vind dat zeker ook een compliment waard! Zo ga je toch wat geruster de feestdagen in, nog eventjes en echte Kerstvakantie en een spetterend nieuw jaar.

Slaap en rust maar veel, is goed voor je, want natuurlijk dat dit je erg uitput.

Tof he, dat de kindjes het al goed zien zitten voor het huis en de nieuwe school! Leuk.

Anoniem zei

Hey ! Ook ons Fien was super-enthousiast. Ik had verteld dat ze in de namiddag zou komen, maar toen ik haat 's middags ging ophalen riep ze al van ver : "en AS is in onze klas geweest, en we hebben gespeeld in de speeltijd en ik heb ze voorgesteld aan gekke Angelo, en we hebben gelopen rond de speelplaats, en, en, en .......". Weeral iets om naar uit te kijken ! Leuk, hé ! In de kerstvakantie moet AS maar eens komen logeren. De kamer van Fien is dan wel af (donderdag de kast ...) Spreken we later dan wel af. In elk geval, blij dat bijna alles achter de rug is, het ging inderdaad vlot en snel. Dat dit je mentaal uitput geloof ik best. Ik zou niet weten waar te beginnen.. maar je ziet, het kan alleen maar beter gaan, en dat zal het ook ! Op naar een leuk, aangenaam 2007 ! Geertrui

ilse zei

Natuurlijk is dat mentaal vermoeiend. Dat kan niet anders. Maar hoedje af voor de manier waarop je het klaar gespeeld hebt.
Tof dat de kinderen het helemaal zien zitten op school en in het huis. Ze hebben zeker iets om naar uit te kijken in de kerstvakantie.

Anoniem zei

Zeker vermoeiend allemaal. Logisch dat je nu aardig stuk zit. Geniet maar van de vakantie en staks weer met volle energie er tegenaan. De kinderen hebben nu al zin in de nieuwe shool, nieuwe vriendjes en een eigen huis..
En die opmerking was absoluut een compliment.