zaterdag 16 december 2006

Bezoekrecht

Volgens onze overeenkomst heeft hij minimum 1 weekend per maand (van vrijdag- tot zondagavond) en de helft van de schoolvakanties bezoekrecht. Verder hebben we ook vastgelegd dat hij de kinderen ook elke keer, dat hij tussendoor in België is, mag zien.

In de praktijk loopt dit helemaal anders. De voorbije 5 maand heeft hij de kinderen exact 5 dagen gezien. Twee keer een dag in augustus en twee keer een 'weekend' van zaterdagmiddag tot zondagnamiddag. Want de vrijdag al naar hier komen 'kan niet'.

Nu moeten we maandag bij de notaris zijn en dacht ik dat hij ze dan dit weekend zou willen zien. Het 'hoeft niet', want hij ziet ze dan toch 'lang' in de kerstvakantie. Ah. Juist.

Ondertussen weet ik ook wat 'lang' in zijn taal betekent. Hij komt met 'super-veel-beter-dan-mij-lief' met de auto naar hier. Een tochtje dat in de zomer zo ongeveer 15 uur duurt... Ze komen de 26ste, wat dus wil zeggen dat hij de kinderen pas de 27 ste zal komen ophalen (vermoed ik). Maar nu komt het beste: ze vertrekken 31 dec, want willen 's avonds al terug 'thuis' zijn. Dus zal hij ze wel de 30ste al terug brengen.
Ik die nog even dacht dat hij vermits de kinderen op Kerst bij mij zijn, toch oudejaarsavond met hen ging vieren... Goed zot ja!! Veel leuker om met 'super-veel-beter-dan-mij-lief' te gaan feesten dan bij zijn kinderen te zijn toch??

Dus gaat hij 3 nachten en bijna 4 dagen zijn kinderen zien en ervoor moeten zorgen, ik weet echt niet of dat gaat lukken... zooooo lang!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Weet je sommige mannen weten niet beter. Ligt aan hun aard, die kun je niet veranderen.
Ik had een collega die een keer flink aan het mopperen was (tegen mij) omdat hij die avond niet kon sporten. Zijn vrouw kwam later thuis, en dus moest hij op de kinderen passen.... Hoe zo oppassen op je eigen kinderen?
Collega sprak duidelijk tegen de verkeerde en snapte absoluut niet warom ik zo uitviel tegen hem. Alsof wij vrouwen altijd oppassen op onze eigen kinderen. Sommige mannen snappen het gewoon niet. Blijkbaar hoort HIJ daar ook bij.

ilse zei

Mannen? Voor kinderen zorgen is blijkbaar nog steeds een grote opgave. Het lijkt wel of ze moeten werken als ze er mee spelen.
Hebben je kinderen "haar" al ontmoet?
Vertroetel ze nog maar want het zal voor hun ook raar zijn in het begin.

Sabine zei

@Ilse: nee ze hebben 'haar' nog niet ontmoet, alleen verhalen gehoord over hoe lief, tof, plezant, kortom grandioos ze toch wel is... Zo erg dat mijn jongste zelfs zei dat 'zij' zeker wel mijn vriendin zou kunnen worden...Ik heb toen heel hard op mijn tong moeten bijten.

@Sally: Dat was dan nog een man die zijn kinderen elke dag zag.
Ik had gedacht dat 'hij' toch de kinderen mist en blij zou zijn met elke dag die hij met hen kan doorbrengen?? Niet dus. Er zijn duidelijk belangrijkere dingen in zijn leven.

Anoniem zei

Ach, als een man zijn piemel achterna loopt staat zijn verstand veeleer op nul en de blik op oneindig, en vergeten ze de "echte" belangrijke zaken in het leven. Totdat de roes wat uitwerkt, ze meer tot inkeer komen, maar de zaken al irreversibel verbrod zijn..... Vervelend voor jou, maar de meiden zullen later wel weten wie ze het meest in hun hart dragen !! Geertrui